گرفتگی سینک آشپزخانه

رفع گرفتگی سینک آشپزخانه با روشهای آسان و خانگی

رفع گرفتگی سینک آشپزخانه که در اغلب مواقع مواقع به دلیل ریختن روغن و چربی و تکه های باقی مانده از مواد غذایی به آن نیازپیدا میشود تنها با چند تکنیک آسان قابل انجام است. به طوریکه این قبیل مشکلات نیاز به تماس با گروهای لوله بازکنی نداشته و براحتی در کمترین زمان می توانید گرفتگی هارا باز کنید. با گروه لوله بازکنی تهران امیران سرویسهمراه باشید تا چند ترفند ساده و کاربردی را در این زمینه معرفی کنیم.

رفع گرفتگی سینک آشپزخانه با آبگرم

با توجه به اینکه لایه های روغن و چربی به مرور روی دیواره لوله های فاضلاب آشپزخانه و سینک تجمع پیدا می کنند به همین دلیل باعث گرفتگی میشوند برای ازبین بردن این مواد روغنی بدون شک باید به دنبال حلال آن باشید که بهترین ودر دسترس ترین آنها آب گرم است. آب با دمای بالا را وارد سینک کنید و چند مرتبه این کار را تکرار نمایی. البته این روش زمانی میتواند مناسب باشد که گرفتگی بخاطر ریختن روغن در سینک رخ داده باشد.

بازکردن گرفتگی سینک آشپزخانه با آب و مواد شوینده

لایه های کمی ضخیم روغن و چربی به تنهایی با آب گرم ذوب نمیشوند و با کمی مایع ظرفشویی و سایر شوینده ها میتوان روند انجام کار را بهتر کرد. برای این منظور کافیست کمی مایع ظرفشویی را وارد سینک کنید و بعد از 15 دقیقه آب گرم را باز کنید مواد شوینده می توانند لایه های روغن را از جداره لوله فاضلاب باز کنند و آب گرم مسیر را کامل شستشو می دهد. به همین راحتی می توانید بسیاری از گرفتگی های لوله های فاضلاب آشپزخانه و سینک را باز کنید.

بدون شک از آسان ترین روش ها برای باز کردن هر گونه گرفتگی در سینک ولوله فاضلاب آشپزخانه استفاده از چاه بازکن دستی می باشد برای باز کردن گرفتگی لوله با چاه بازکن دستی کافیست دهانه پلاستیکی آن را روی قسمت لوله خروجی سینک قرار دهید و چند مرتبه آن را به جلو و عقب فشار دهید با این کار هوا با فشار زیاد لوله ها شده و گرفتگی هارا برطرف می کند.

تمیز کردن سیفون ظرفشویی

سیفون ظرفشویی که قطعات پلاستیکی می باشند به مرور با لایه های ضخیم لجن و روغن و پرز و غیره مسدود میشوند. این مساله مخصوصا در قسمت اتصال سیفون به سینک و همچنین نقطه اتصال به لوله تخلیه بیشتر رخ می دهد در صورت کثیف بودن سیفون آشپزخانه نه تنها بوی بسیار بد و زننده ای از آن به بیرون منتشر میشود بلکه آب به سختی و کندی از سینک تخلیه خواهد شد. به همین دلیل بهتر است سیفون را به صورت مرتب باز و بخش های مختلف آن را بشویید ورود آب با فشار زیاد به سیفون و خرطومی و سایر لوله های آن تمام لایه های لجن را از بین میبرد.


رفع گرفتگی سینک آشپزخانه با نمک و جوش شیرین

استفاده از محلول های مخلف برای ذوب شدن لایه های چربی و مواد غذایی از روش های آسان و کاربردی برای باز کردن گرفتگی های سینک ظرفشویی می باشد ترکیب جوش شیرین و نمک پس از ورود به سینک با آب مخلوط شده و واکنش شیمیایی ایجاد می کنند. در اثر این واکنش ذرات و لایه های چربی ذوب شده و مسیر عبور آب در سینک به طور کامل باز میشود.


استفاده از جوش شیرین و سرکه برای سینک

جوش شیرین و سرکه نیز از جمله ترکیب های موثر برای باز شدن سینک ظرفشوییمی باشد این ترکیب را وارد سینک کنید و بعد از نیم ساعت آب گرم را با فشار زیاد باز کنید آب گرم لایه های جدا شده از لوله هارا شستشو داده و به سمت لوله فاضلاب هدایت می کند. .


بازکردن گرفتگی لوله آشپزخانه با قلاب فلزی

مواد انباشته شده در لوله زیر سینک ظرفشویی را میتوانید با قلاب فلزی به بیرون بکشید البته بازکردن سیفون دراین شرایط نتیجه بهتری خواهدداشت از این قلاب ها می توان برای گرفتگی در قسمت لوله فاضلاب زیر سینک استفاده کرد. توجه داشته باشید که مواد انباشته شده در مسیر عبور آب را باید با این قلاب به بیرون بکشید در غیر این صورت گرفتگی هااز دهانه لوله فاصله گرفته و خارج کردن آنها سخت خواهد شد.

گرفتگی سینک آشپزخانه

بازکردن سینک ظرفشویی با جرم گیر

جرم گیر و محلول های لوله بازکنی زیادی در بازار موجود می باشند که گرفتگی های جزئی را براحتی رفع می کنند در اغلب مواقع گرفتگی های سینک ظرفشویی با این محلول های جرم گیر برطرف میشوند و نیاز به روش های پیشرفته نخواهد بود. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از محلول های اسیدی برای باز کردن سینک ظرفشویی نباید استفاده کنید. چون گاز خطرناک تولید نموده و منجر به سوختگی پوست نیز میشود علاوه بر این این مواد اسیدی به سیفون زیر سینک به شدت آسیب وارد نموده به سوراخ شدن آنها خواهند شد.


رفع گرفتگی ظرفشویی با فنر

به عنوان آخرین راهکار برای باز شدن سینک و لوله فاضلاب آشپزخانه می توان به استفاده از فنر اشاره کرد. علاوه بر فنر های دستی می توان از خدمات لوله بازکنی ها نیز استفاده نمود اگر لوله فاضلاب آشپزخانه به سختی آب را به داخل میکشد با فنر برقی می توان گرفتگی هارا به بیرون کشید و مسیر را باز کرد.


راه های جلوگیری از گرفتگی سینک ظرفشویی

آشپزخانه از مهم ترین بخش ها در منزل می باشد وباید بهداشت در آن به طور کامل رعایت شود به همین دلیل گرفتگی در لوله فاضلاب و سینک و بالا آمدن آب از آن مشکلات زیادی را بوجود می آورد لذا پیشنهاد می کنیم تا حد امکان و تنها با چند راهکار زیر از ایجاد گرفتگی در این لوله ها جلوگیری کنید:
.. در دهانه لوله سینک حتما از توری و محافظ های مخصوص فلزی استفاده کنید . این توری ها مانع از ورود تکه هایمواد غذایی و چوب کبریت و غیره به داخل چاه میشوند.
. پس از شستشویی ظروف چرب حتما مخلوطی از مواد شوینده و آب گرم را وارد لوله های فاضلاب و سیفون آشپزخانه کنید تا مسیر را به طور کامل شستشو داده و مانع از تجمع چربی شوند.
. از محلول نمک و جوش شیرین و سرکه به صورت دوره ای برای جلوگیری از تجمع زیاد لایه های چربی روی بدنه سیفون و لوله های فاضلاب استفاده کنید.


لوله بازکنی با فنر برقی فوری و شبانه روزی

در صورت عدم رفع مشکل با هر یک از روش های فوق کاقیست با تیم لوله بازکنی شبانه روزی امیران سرویس تماس بگیرید سرویس کاران این مجموعه در شمال جنوب و شرق و غرب تهران حضور داشته ودر کمتراز نیم ساعت به محل اعزام خواهند شد شماره تماس های هر یک از شعب لوله بازکنی امیران سرویس در مناطق مختلف در پایین درج شده است.

صفحه های پر بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )