رفع بوی بد آشپزخانه

رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی

رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی از آن دسته کارهایی است که بایستی در اسرع وقت انجام شود چرا که در یک خانه ایرانی آشپزخانه یکی از حیاتی ترین نقطه به خصوص برای بانوان محسوب میشود گرفتگی لوله موجب تلنبار شدن ظروف و سرریز شدن آب از سینک و یا نشتی از زیر سینکظرفشویی میشود.

برای رفع گرفتگی بایستی علت یا علل گرفتگی لوله سینک ظرفشویی بررسی شده و هر نقطه ای از سیفون ظرفشویی یا سینک کهدچار گرفتگی شده بود باز شود به طور کلی سیفون و مسیر لوله های سینک ظرفشویی به دلیل وجود چربی و باقی مانده مواد غذایی در ظروف به طور مکرر دچار گرفتگی شده و چرایی آن هم به علت اینن است که چربی نسبت به آب سنگین تر بوده کمی سخت با آب شسته میشود به همین علت جداره های داخلی لوله های سینک ظرفشویی چرب شده و با مواد جامد دیگر موجب ته نشین شدن جامدات و لجن در طول مسیر لوله های سینک میشود.

این رسوبات ممکن است از ابتدای زاه آب سینک ظرفشویی تا داخل لوله های فاضلاب نیز ادامه پیدا کند اما به دلیل نازک تر بودن لوله های زیر سینک نسبت ه لوله فاضلاب خروجی اغلب این لوله های دچار گرفتگی میشوند به ندرت میتوان گفت که ورود پوست میوه و ته میوه مانده غذا نیز سبب گرفتگی موضعی در قسمت هایی از خروجی سینک ظرفشویی میشود.

نصب غیر صحیح و یا شکستگی در برخی قسمت های سیفون سینک ظرفشویی نیز در برخی موارد موجب کند شدن خروج فاضلاب نشتی یا گرفتگی سیفون ظرفشویی میشود در صورتیکه نشتی به دلایلی غیر از نقص در نصب سیفون ظرفشویی باشد شیوه های زیر را میتوان به کار برد.

روش دوم

استفاده از مواردی مانند سرکه جوش شیرین آب گرم نمک تخم مرغ برای رفع گرفتگی مسیر لوله سینک ظرفشویی است در صورتی که آب سینک نمیره بهتر است روش های بعدی استفاده شود.
بهترین ترکیب مخلوط کردن چند قاشق نمک و جوش شیرین در یک لیوان و خالی کردن آن در سینک ظرفشویی است بعد از چند ثانیه حدود یک لیتر سرکه را به داخل سینک بریزید با این کار تا مقداری زیادی چربی ها خرده مواد غذایی مو و لجن هایی که در کف سیفون باقی مانده اند در داخل این معجون حل شده و باز کردن شیر آب دفع میشوند این کار هیچ ضرر و خطری برای شما نداشته اما بعضیا ممکن است مشکل را حل نکند.

روش های رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی

به طور کلی 6 روش برای رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی وجود دارد.

روش نخست استفاده از آب جوش برای باز کردن سینک ظرفشویی است این روش ممکن است راه حل مشکل باشد اما به دلیل داغ بودن آب ممکن است کمی خطرناک بوده و از طرفی موجب شل شدن واشر و چسب و صدمه زدن به سیفون و لوله کشی سینک ظرفشویی شود جوشاندن آب در قابلمه و استفاده از آب گرم شیر ممکن است در برخی موارد به شما کمک کند.

پ

چاه بازکنی کاشانی

استفاده از محلول و اسید های تجاری است که در بازار به وفور یافت میشوند این محلول های شیمیایی از اسید و باز های صنعتی با غلظت کم ساخته شده و گوش زد میکنیم که از هر گونه اسید و محلول های شیمیایی قوی برای این منظور استفاده نکنید چرا که ممکن است به خود و اطرافیان آسیب رسیده و لوله های زیر سینک را هم احتمالا از بین برده و به لوله کشی لطمه میزند.

روش چهارم

باز کردن سیفون و تمیز کردن آن است این شیوه کم هزینه ترین کاری که برابر رفع گرفتگی لوله زیر سینک ظرفشویی است هر چند که اینکار دردسر های خود را داشته و لازم است روش نصب مجدد را بلد باشید تا در هنگام نصب دچار مشکل نشوید این روش یک شیوه مناسب در پاکیزه کردن سیفون و رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی است که بهتر است برای جلوگیری از گرفتگی سیفون ظرفشویی هر چند وقت یک بار انجام شود این شیوه مطمئن ترین راه برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی بوده ودر صورت باز نشدن بایستی علت گرفتگی را در مسیر لوله کشی فاضلاب دانست.

روش پنجم

که در بعضی از موارد رخ میدهد استفاده از فنر لوله بازکنی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه است در صورتیکه علت گرفتگی سینک ظرفشویی به دلیل انسداد داخل سیفون نباشد احتمالا وجود چربی در داخل لله ها یا گیر کردن جامدات مانع از خروج آب از سیفون شده و به همین دلیل علت برای باز کردن نیاز به استفاده از فنر لوله بازکنی متناسب با سایز لوله است.

روش ششم

استفاده از تلمبه های دستی است که یک روش فوری و دم دستی برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی بوده و راه حل دایمی نیست این روش میتواند در وهله اول آب موود در سینک را تخلیه کند اما برای لوگیری از تکرار مجدد بایستی یک فکر اساسی برای رفع گرفتگی لوله سینک انام دهید.
در صورت عدم دسترسی به تلمبه دستی با استفاده از یک تکه پارچه و پلاستیک نیز میتواند این کار را انجام دهید در پوش سینک ظرفشویی و پایین بردن میله آن نیز موجب حبس کردن هوادر سینک و ایجاد یک فشار معکوس برای تخلیه و رفع گرفتگی سینک ظرفشویی میشود.

.خروج کند یا بالا زدن آب از سینک ظرفشویی
. نشت آب از اتصالات سینک ظرفشویی
. بوی نامطبوع از اطراف لوله سینک ظرفشویی
. صدای قل قل آب هنگام تخلیه سینک ظرفشویی
. بالا آمدن کف از زیر آب سینک ظرفشویی
. .مشاهده حشرات در اطراف سینک ظرفشویی

هواگیری سینک ظرفشویی

در سیتم لوله کشی فاضلاب و نصب سینک های ظرفشویی داخلی طراحی به گونه ای اجرا شده است که نیازی به هواگیری ظرفشویی وجود نداشته و به ندرت حبس شدن هوا موجب گرفتگی سینک ظرفشویی میشود در صورت بروز مشکل با تکان دادن خرطومی ممکن است این مساله به سرعت رفع میشود.

صفحه های پر بازدید لوله بازکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )