رفع گرفتگی چاه توالت با سلفون

رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا

گرفتگی با دستمال توالت و کاغذی مو نوارنواشتی مدفوع روزنامهصابون نایلون و قطعات پلاستیکی مانند مسواک خمیر دندان پیچ و قطعات درب فرنگی از انواع اجسامی هستند که موجب انسداد توالت فرنگی میشوند..

در گرفتگی توالت فرنگی با اشیا بهترین روش کندن توالت فرنگی درآوردن یا رد کردن جسم مورد نظر از داخل فرنگی و سپس نصب مجدد توالت فرنگی است البته ممکن است این روش راه حل نهایی رفع انسداد نباشد و فنر زدن زاه حل نهایی برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا باشد.

دستگاه هایی ژنراتور و فنر لوله بازکنی توالت فرنگی با قدرت و دور موتور و سایز متناسب با اندازه و نوع توالت فرنگی بایستی بکار برده شده ودر اجرای بازکردن فرنگی بایستی ملاحظلات بهداشتی و ایمنی در اولویت کار مدنظر باشند.

استفاده از دستگاه تراکم هوا برای بازکردن توالت فرنگی نیز یکی از روشهای لوله بازکنی است که به خاطر احتمال کثیف کاری و آسیب زدن به ساختمان لوله بازکنها سعی میکنند کمتر از این روش استفاده کنند این روش در اصل تیر آخر در لوله بازکنی محسوب میشود.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با اسید را نیز کاملا فراموش کنید چرا که بکار بردن اسید به ندرت برای باز کردن گرفتگی در جاهایی مناسب است که چربی زیادی انباشته شده و(مانند آشپزخانه) و بخصوص اسیدهای قوی برای لوله کشی ساختمان مضر هستند و ممکن است هزینه های زیادی را به شما تحمیل کنند.

حتی رفع گرفتگی توالت فرنگی با جوش شیرین را نیز نمیتوان روش موثری برای لوله بازکنی دانست زیرا این روش فقط در افتادن صابون در چاه دستشویی فرنگی میتواند عاجل باشد.

به طور کلی گرفتگی چاه توالت یا به دلیل افتادن اجسام به داخل چاه توالت ایرانی یا سنگ توالت فرنگی صورت میگیرد و یا به دلیل ایجاد رسوب گرفتگی تدریجی در داخل لوله های فاضلاب ساختماناین مساله اتفاق میفتد در این مطلب به بررسی گرفتگی چاه توالت فرنگی و ایرانی با سقوط اشیا به چاه توالت میپردازیم مهم ترین اجسام خارجی که در داخل چاه سقوط میکنند اشیای موجود در محیط هستند موارد زیر اط جمله علل گرفتگی چاه توالت هستند.

. گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی با اشیاء مختلف

. گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی با مدفوع

. گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی با نوابهداشتی 

. افتادن صابون در چاه دستشویی

گرفتگی توالت با مو

.گرفتگی توالت با صابون

. افتادن خمیر دندان در چاه دستشویی

رفع گرفتگی چاه توالت با سلفون

گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی با نوار بهداشتی

گرفتگی توات فرنگی و ایرانی با نواربهداشتی از جمله مواردی است که از لحاظ تعدد زیاد اتفاق میفتد چرا که متاسفانه بسیاری از بانوان ایرانی ( به خصوص در محلهایی که مهمان هستند) به خاطر حجب وحیا از انداختن نوار بهداشتی به داخل سطل آشغال امتناع کرده و ممکن است ندانند که ساکنین خانه را در چه مخمصه ای انداخته اند.
نوار بهدداشتی به دلیل شبیه بودن به پارچه علاوه بر حجیم بودن با جذب ذرات دیگر در کنار آب افزایش حجم پیدا کرده و تبدیل به توده ای سخت میشود که جلوی دفع فاضلاب را میگیرد این توده اگر از داخل فرنگی به لوله اصلی فاضلاب خارج شود شاید به مرور دفع شود اکا اگر در داخل فرنگی بماند بسته بماند به شرایط ممکن است فورا سیستم تخلیه فرنگی را مختل کرده و باعث بالازدن آب فرنگی شود.
بهترین روش را رفع گرفتگی توالت فرنگی با اشیا یی مانند نوار بهداشتی حذف فیزیکی و در آوردن آن از داخل کاسه توالت فرنگی است این کار ممکن است با استفاده از ابزار الات مخصوص انجام شود یا اینکه با فنر زدن یا باز کردن و نصب مجدد توالت فرنگی عملی باشد.

افتادن صابون در چاه دستشویی

گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی با صابون نیز یکی از موارد شایع در این گرفتگی توالت با اشیا محسوب میشود در این گرفتگی سهل انگاری و بی اعتنایی به افتادن صابون باعث میشود که صابون در دهانه خروجی توالت فرنگی و یا شتر گلویی چینی گیر کرده و به مرور با جمع شدن مو و ذرات جامد به دور صابون باعث میشود انسداد به وجود بیاید هرچند که ممکن است خود صابون هم موجب گرفتگی شود اما در اغلب موارد هسته اولیه توده مسدود کننده را تشکیل میدهد این گرفتگی ممکن است در ابتدا یا انتهایی خروجی رخ دهد و با حرکت به سمت جلو دفع شود اما استفاده از ابزار لوله بازکنی و فنر مخصوص بازکردن فرنگی میتواند کار بازکردن و رفع گرفتگی فرنگی را راحت تر انجام دهد

افتادن خمیردندان در چاه دستشویی

اافتادن خمیر دندان در چاه دستشویی و توالت فرنگی و ایرانی خارج نکردن آن میتواند موجب جمع شدن ذراتی ریز معلق مدفوع و مو به دور خمیر دندان شدن یک توده بزرگ تشکیل دهد این مساله به تدریج سرعت خروج فاضلاب را کاهش داده و این مساله باعث سکون در آب و ته نشن شدن بیشتر رسوب به دور خمیر دندان شود.

گرفتگس توالت با مو به تنهایی امکان پذیر نیست مگر اینکه حجم عظیمی از مو به داخل توالت فرنگی و دستشویی ایرانی وارد شود اغلب گرفتگی توالت با مو در حالتی اتفاق می افتد که یک جسم خارجی در بخش از خروجی فاضلاب قرار داشته باشد و قطعات مو ذره ذره به دور آن بپیچد و باعث انسداد توالت فرنگی و یا ایرانی شود.

گرفتگی توالت با مدفوع

گرفتگی توالت با مدفوع یکی از موارد شایع است اما همانطور که در مورد مو توضیح داده شد در شراسط نصب استاندارد توالت و لوله کشی مناسب به هیچ عنوان نمیتواند عامل اصلی گرفتگی توالت فرنگی یا ایرانی قلمداد شود
اساسا توالت توالت محلی برای دفع فضولات انسانی است و برای این منظور طراحی شده است و نصب مناسب دقیق توالت ایرانی و فرنگی و تجهیزات جانبی در کنار لوله کشی برای استفاده و آسایش ساکنین است حجم و نوع مدفوع هم نمیتواند عامل گرفتگی تلقی شده و پس بایستی دنبال اشکال در جای دیگر نظیر افتادن اشیا در توالت فرنگی و ایرانی و یا استاندارد نبودن تجهیزات بگردیم.

صفحه های پر بازدید لوله بازکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )