گرفتگی سینک آشپزخانه

علت صدای قل قل فاضلاب و نحوه رفع آن

صدای قل قل فاضلاب یکی از صداهای عجیبی است که در برخی از مواقع ممکن است به گوش برسد این صدا در سینک ظرفشویی چاهک حمام چاه فاضلاب حیاط و سایر بخش های ساختمان و ایجاد شده و با بالا زدن فاضلاب نیز ممکن است همراه باشید. در ادامه علت صدای قل قل لوله فاضلاب و سینک ظرفشویی و نحوه رفع آن را بررسی خواهیم کرد با شرکت لوله بازکنی امیران سرویس همراه باشید.

هر یک از صداهایی که از چاه فاضلاب به گوش میرسد معنا و مفهوم خاصی هستند اگر صدایی شبیه به قل قل در زمان ریختن آب به چاه و سینک به گوش میرسد نشان دهنده گرفتگی لوله است البته این صدا نشان می دهد که لوله فاضلاب به مرور در حال گرفتگی است و باید برای رفع آن به دنبال راه چاره باشید این صدا نوعی زنگ خطر و علامت هشدار است تا با عکس العمل به موقع از مشکلات گرفتگی سینک طرفشویی و حمام و غیره جلوگیری کنید.

با تجمع لایه های چربی در لوله های فاضلاب آشپزخانه و حمام و ورود مصالح و غیره به چاه حیاط آب به سختی از لوله ها پایین میرود به همین دلیل کم بودن فضا برای پایین رفتن آب این صدا ایجاد میشود.

نحوه رفع صدای قل قل فاضلاب

همان طور که اشاره کردیم این صدا نشان دهنده این است که به زودی چاه دچار گرفتگی میشود در نتیجه با استفاده از محلول و ابزار های مختلف باید مانع از این کار شد برای رفع این صدا می توانید از روش های رفع گرفتگی لوله فاضلاب استفاده کنید:

از ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده کنید

یکیاز بهترین ترکیب ها برای از بین بردن لایه های چربی رسوب شده در جداره های لوله ها جوش شیرین و سرکه است در لوله ای که صدای قل قل می دهد حدود نصف فنجان جوش شیرین بریزید سپس حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و یک فنجان سرکه داخل چاه بریزید نیم ساعت صبر کنید تا لایه های چربی با این ترکیب کاملا ذوبو از لوله جدا شود در نهایت یک سطل آب داغ با فشار داخل لوله بریزید
چندین مرتبه این کار را انجام دهید تا تمام رسوب های لوله از بین برود سپس بررسی کنید که آیا هنوز صدای قل قل از لوله فاضلاب به گوش میرسد یا خیر؟

استفاده از جوش شیرین نمک سرکه

یکی دیگر از راه حل ها برای از بین بردن صدای قل قل فاضلاب استفاده از ترکیب نمک و جوش شیرین و سرکه است. مقدار مساوی نمک و جوش شیرین را در داخل لوله بریزید و حدود 15 دقیقه صبر کنید سپس دو برابر مقدار قبل سرکه داخل لوله بریزید تا لایه های چربی از بین بروند در نهایت با آب داغ مسیر عبور فاضلاب در لوله را کاملا شستشو دهید این ترکیب برای باز کردنلوله حمام نیز کاربرد دارد.


شستشویی لوله با آب داغ

ساده ترین کاری که می توانید بعد از شنیدن صدای قل قل در چاه فاضلاب انجام دهید ریختن مقدار زیاد آب داغ است آب داغ لایه های رسوب جداره لوله را از بین میبرد و از گرفتگی آب جلوگیری می کند البته این روش تنهایی در اغلب مواقع نمی تواند مشکل را حل کند علاوه بر ریختن آب داغ به مقدار زیاد و مداوم در لوله ها باعث باز شدن چسب آنها شده و به لوله آسیب وارد می کند.


باز کردن لوله با فنر دستی

اگر به دنبال ابزار برای باز کردن گرفتگی لوله و از بین بردن صدای قل قل آن هستید فنر دستی یکی از انتخاب های ایده آل است فنر را آهسته تا زمانیکه به گرفتگی ها برخورد می کند در داخل لوله به جلو هدایت کنید سپس با کمی حرکت دورانی شرایط را برای اتصال گرفتگی ها به سر فراهم کنید در نهایت فنر را به بیرون بکشید چندین مرتبه این کار انجام دهید تا گرفتگی ها باز شود.


استفاده از تلمبه دستی

از قدیمی ترین و آسان ترین روش ها استفاده از تلمبه های پلاستیکی می باشد کافیست دهانه این تلمبه ها را روی چاه قرار دهید و چند مرتبه با سرعت زیاد آن را حرکت دهید با انجام این کار هوا با فشار زیاد وارد لوله ها شده و منجر به حرکت مواد تجممع یافته خواهد شد پس از باز شدن گرفتگی ها با این روش حتما آب گرم با فشار زیاد وارد لوله ها کنید.


باز کردن سیفون سینک ظرفشویی

اگر سینک ظرفشویی صدای قل قل دارد بهترین کار بازکردن سیفون زیرآن است سیفون زیر سینک به مرور دچار گرفتگی شده و لجن زیادی در آن تشکیل می شود اتصالات سیفون را آهسته باز کنید و تما قطعات آن را در ظرف حاوی آب گرم و مواد شوینده قرار دهید بعد از شستشوی لوله ها مجدد آنها را نصب کنیدعلاوه بر روش های فوق می توانید از محلول های لوله بازکنی و مواد شوینده نیز برای ازبین بردن این صدا استفاده کنید.


رفع صدای قل قل فاضلاب با فنر زنی

اگر با هیچ یک از راهکار های بالا این صدا برطرف نشد بهترین کار استفاده از فنر برقی است فنر برقی بسیاری از گرفتگی های داخل لوله هارا خارج می کند شرکت لوله بازکنی امیران سرویس در تمام مناطق شمال جنوب شرق و غرب تهران با فنر های فولادی بسیار قوی با طول بلند در کوتاه ترین زمان بدون کثیف کاری آماده ارائه خدمات است جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از راه های ارتباطی ایین صفحه استفاده کنید.

صفحه های پر بازدید لوله بازکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )