هنگام نصب توالت فرنگی چه نکاتی الزامی است

هنگام نصب توالت فرنگی دانستن چه نکاتی الزامی است؟

فاصله توالت فرنگی از دیوار مجاورارتفاع شیر توالت فرنگی و سایز لوله ها وغیره مجموعه ای از ویژگی های مهمی می باشند که برای نصب توالت فرنگی لازم است به آن توجه داشت. علاوه بر موارد فوق برخی استاندارد ها و گام های مهم در نصب توالت فرنگی وجود دارند که عدم توجه به آنها ممکن است منجر به مشکلاتی از قبیل نشت آب و فاضلاب از کاسه توالت گردد خدمات فنی امیران سرویس یکی از با سابقه ترین تیم های لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران در ادامه به سوالاتی از قبیل فاصله توالت فرنگی از دیوار مجاور چقدر باید باش؟

 فاصله توالت فرنگی از دیوار پشت(آکس توالت فرنگی ) و دیوار روبرو باشد؟

چه ابزار هایی برای نصب توالت فرنگی لازم است؟

و مراحل نصب شامل چه گزینه هایی می باشد؟ پاسخ خواهیم داد.

فاصله توالت فرنگی از دیوار پشتی(آکس توالت فرنگی)

یکی از مهم ترین موارد برای انتخاب یک توالت فرنگی آنکس( فاصله دیوار پشتی تا مرکز لوله خروجی) می باشد در زمان لوله کشی فاضلاب ساختمان لوله خروجی  که برای توالت فرنگی در نظر گرفته میشود را با یک فاصله مشخصاز دیوار پشتی نصب می کنند که به آن اصطلاحا آکس گفته میشود آکس توالت فرنگی زمینی بر اساس سایز و شکلتوالت فرنگی متفاوت بوده ودر بازه 12 سانتی متر تا 30 سانتی متر قرار دارند.

بنابر این اگر آکس خروجی ( فاصله دیوار پشتی تا مرکز لوله) 18 سانتی متر باشد شما حق انتخاب توالت فرنگی با آکس 12 تا 18سانت را دارید و نمی توانید توالت فرنگی با آکس بالاتر خریداری نمایید. پیشنهاد می کنیم حتما قبل از خرید و نصب توالت فرنگی به آکس ( فاصله توالت فرنگی از دیوار پشتی) آن توجه داشته باشید و در زمان خرید راهنمای محصول را مطالعه نمایید تا از اندازه دقیق و استاندارد مطلع شوید.

برای نصب درست و کاملا استاندارد توالت های فرنگی لازم است به فاصله توالت فرنگی از دیوار مجاور و روبرو نیز توجه داشته باشید براساس یک استاندارد کلی و با توجهبه نوع توالت فرنگی لازم است مرکز کاسه توالت تادیوار مجاور 15 اینچ و درب روبرو 21 اینچ فاصله در نظر بگیرید فاصله توالت فرنگی از دیوار مجاور یا هر شی دیگری که در طاراف آن قرار دارد بهتر است حدود 15 اینچ در نظر گرفته شود این فاصله حداقل مقدار بوده و تاحد زیادی به اندازه و ابعاد فضای سرویس بهداشتی و محل نصب توالت فرنگی بستگی دارد.

ارتفاع شیر توالت فرنگی

پس از تعیین دقیق فاصله توالت فرنگی از دیوار مجاور پشت وروبرو لازم است ارتفاع شیر توالت فرنگی را محاسبه کنید برای محاسبه ارتفاع شیر توالت فرنگی لازم است از مرکز کاسه توالت بر روی دیوار 6 اینچ به سمت راست و در نهایت 7اینچ رو به بالا حرکت کنید.

سایز لوله توالت فرنگی

علاوه بر موارد فوق لازم است سایز لوله توالت فرنگی نیز به درستی تعیین گرددبا توجه به ساختار کلی توالت فرنگی ها و استاندارد هایی که در بخش های مختلف آن به کار میرود قطر لوله توالت فرنگی 110 میلی متر می باشدعلاوه بر قطر در انتخاب سایز لوله توالت فرنگی لازم است به طول آن نیز توجه شود. طول لوله به اندازه فاصله توالت فرنگی از دیوار پشت می باشد که حدود 30 سانتی متر خواهد بود توجه داشته باشید که این اندازه به معنای سرامیک یا کاشی روی دیوار تا مرکز توالت است و قرنیر را در این اندازه گیری دخیل نخواهیم کرد.


ابزار های مورد نیاز برای نصب توالت فرنگی

پس از تعیین دقیق محل قرار گیری توالت فرنگی با استفاده از ابزار های مورد نیاز که به شرح زیر میباشند می توان فرآیند نصب را شروع کرد:
. تراز بنایی
. بوگیر ژله ای
. چسب آکواریوم
. آچار فرانسه و پیچ گوشتی
. متر
. توالت فرنگی


گام های نصب توالت فرنگی

. اولین گام برای نصب توالت فرنگی قرار دادن بوگیر ژله ای در دهانه لوله فاضلهب می باشد با نصب بوگیر ژله ای از نشت آب و فاضلاب از کاسه توالت کاهش پیدا می کند بوگیر یا حلقه ای مومی در و نوع پیچی و بدون پیچ در بازار می باشند که نوع پیچ دار آن گران تر بوده و کیفیت بالاتری دارد و ار جا به جایی کاسه توالت جلوگیری می کند.
. برای قرار دادن کاسه توالت فرنگی بر روی بوگیر لازم است زمین به طور کامل تراز باشد پس از تراز کردن زیر کاسه توالت آن را بر روی حلقه مومی یا بوگیر قرار دهید و کمی به آن فشار وارد کنید تا کاملا در جای خود ثابت شود در نهایت پیچ و واشر هارا به طور کامل محکم کنید
. سپس با شلنگ مخصوص مخزن را به فلکه آب متصل کنبد.
. در آخرین گام لازم است تمام بخش های توالت فرنگی با چشب آکواریوم درزگیری گردد


تنظیم سیفون توالت فرنگی

برای تنظیم سیفون توالت فرنگی لازم است فلوتر یا شناور را در جای مناسب قرار داده و جریان ورودی آب نیز به درستی تنظیم گردد در حالت کلی روند تنظیم سیفون توالت فرنگی به صورت زیر می باشد:
. برای جلوگیری از خروج آب به صورت مداوم از مخزن ابتدا باید سیفون به درستی آب بنددی شود
. شدت آب جریان آب ورودی به مخزن را با توجه به نوع فلوتر یاشناور تنظیم کنید
. شناور یا فلوتر را در محلی قرار دهید که با سایر اجزا و قطعات اطراف برخورد نداشته باشد گیر کردن فلوتر با سایر قطعات مانع از تخلیه و آبگیری در زمان مناسب می شود.
. پمپ تخلیه را تنظیم و در جای مناسب قرار دهید.
. پیچ و زنجیر را برای تخلیه صحیح در جای خود تظیم کنید
. دریچه دوزمانه را در حالت بسته قرار دهید
شلنگ سرزیر آب را داخل لوله سرریز قرار دهید
. ورودی دورشور توالت فرنگی را بهه خروجی آن متصل کنید


نکات مهم در نصب و توالت فرنگی

علاوه بر موارد فوق که بخش های اصلی و ضروری در فرآیند نصب توالت فرنگی می باشد لازم است به چند نکته مهم توجه شود که عبارتند از:
. سعی کنید فلاش تانک هایی با ظرفیت مناسب را برای توالت فرنگی نصب کنید فلاش تانک ها با ظرفیت بالا باعث هدر رفت زیاد آب میشود فلاش تانک ها با ظرفیت 3 تا 6 لیتر با توجه به حجم کمی که دارند تا 82 درصد در مصرف آب صرفه جویی می کند.
. زاویه لوله هواکش از نقطه اتصال به لوله فاضلاب باید 45 درجه باشد در غیر این صورت تسویه هوا به درستی انجام نخواهدشد و باعث برگشت بوی نامطبوع به داخل سرویس بهداشتی می گردد. علاوه بر این هواکش باید حداقل تا 15 سانتی متر بالا تر از لبه سرریز توالت اداکه پیدا کند.
. به فاصله توالت فرنگی از دیوار مجاور پشت و روبرو دقت شود بر اساس استاندارد های کمی تعیین شده این اندازه ها محاسبه گردند.
. در مرحله درزگیری توالت فرنگی این امکان وجود دارد که بتوان بدنه آن را به زمین پیچ کرد اما با استفاده از چسب آکواریوم درزگیری بهتر صورت کی گیرد و از نشت فاضلاب به بیرون بهتر جلوگیریمی کند


سرویس و نصب توالت فرنگی

برخلاف گذشته در صنعت ساختان سازی حال حاضر نصب توالت فرنگی در محیط های مسکونی واداری ضرورت زیادی دارد گروهخدمات فنی امیران سرویس با سالها تجربه در ارائه سرویس های مختلف از قبیل لوله بازکنی و تخلیه چاه خدمات متنوعی از قبیل نصب سرویس توالت فرنگی تبدیل توالت ایرانی به فرنگی رفع نم و نشتی توالت فرنگی و رفع گرفتگی توالت فرنگی را در مناطق مختلف تهران ارائه می دهد.

صفحه های پر بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )