نحوه از بین بردن سوسک توالت دستشویی خانه و سوسک کابینت

چگونه حشرات و مگس فاضلاب را از بین ببریم؟

آشپزخانه و انباری دو مرکز جذب حشرات موذی هستند اما نقطه  ی دیگری هم در خانه  وجد دارد که نوع خاصی از حشرات موذی را به خود جذب می کند دستشویی و حمام هم زیستگاه خوبی برای انواع  خاصی از حشرات هستند  علتجذب حشرات به این دو نقطه هم رطوبت است حشرات عاشق رطوبت هستند و به هر جایی که مرطوب باشد علاقه دارند حشرات و مگس فاضلاب جزو حشرات ریز توالت هستندپشه ریز هم  جزو حشرات موذی است که به سرویس بهداشتی علاقه دارد برای  اینکه از ددست این حشرات موذی و پشه ریز خلاص شوید باید ابتدا نوع آن ها را بشناسید و ضمن از بین بردن عواملی که به ایجاد آنها کمک می ککند از سم مخصوص حشرات و مگس فاضلاب و راه های از بین بردن آن ها آشنا شوید:

انواع حشرات و مگس فاضلاب : بید کاغذ یا سیلورفیش

یکی از انواع حشرات ریز توالت بید کاغذ است بید کاغذ خاکستری نقره ای و عاشق رطوبت هستند شناختن بید کاغذ با شاخک های بلندشان دم دو شاخه و حرکت مانند شنامانند گان کار سختی نیست بید کاغذ در محیط های  مرطوبمثل حمام و سرویس بهداشتی زندگی می کند.

راهکار از بین بردن بید کاغذ

برای ازبین بردن بید کاغذ استفاده از سم مخصوص حشرات فاضلاب در یک نقطه کارساز نیست چون این حشرات ریز توالت در همه جای خانه حرکت می کنند. بنابراین برای خلاص شدن از بید کاغذ لازم است از سم مخصوص حشرت فاضلاب در همه جای خانه استفاده کنید.

انواع حشرات و مگس فاضلاب : پشه ریز توالت

سرو کله پشه ریز سرویس بهداشتی اکثر دور روشویی در سرویس بهداشتی و سینک آشپزخانه پیدا میشود.علت وجود پشه ریز توالت در این نقاط این است که لارو این حشرات ریز توالت از بقایای لوله های فاضلاب تغذیه می کند و به محض بزرگ شدن از لوله خارج می شوند و اطراف روشویی و سینک پیدای شان می شود.
سرعت رشد پشه ریز سرویس بهداشتی زیاد است ودر صورت ورود و پیدا کردن جای مناسب خیلی زود تبدیل به لشکر پشه ریز سرویس بهداشتی می شوند پشه ریز توالت بسیار کوچک و شاخه های بلندی دارد اگر چه آزار دهنده است خطرناک نیست

برای خلاص شدن از پشه ریز توالت باید از مخصوصحشرات فاضلاب استفاده کنید و علاوه بر آن هرگونه نشتی در لوله هارا هم تعمیر کنید


انواع حشرات و مگس فاضلابی:هزارپای خانگی

هزارپای خانگی از انواع حشرات ریز توالت است و همان طور که از اسمش پیدا است درون خانه زندگی می کند هزارپای خانگی زندگی در انباری و زیر شیروانی مرطوب که کسی مزاحمش نشود را ترجیح می دهد اما اگر هیچ جای مرطوبی در خانه پیدا نکند سراغ سرویس بهداشتی و حمام می رود.
هزار پای خانگی از شکاف و درزهای خانه وارد می شود اما به محض ورد و پیدا کردن جاییی مرطوب تخم می گذارد و امپراطوری اش را تشکیل می دهد.

نحوه از بین بردن سوسک توالت دستشویی خانه و سوسک کابینت


راهکار از بین بردن هزارپای خانگی


به جز استفاده از سم مخصوص حشرات فاضلاب راهکار موثر خلاص شدن از شر هزار پای خانگی نظافت منظم فضاهای دور از دسترس تر حمام و سرویس یبهداشتی مثل داخل کابینت هاو زیر قفسه ها است.
همچنین باید حمام سرویس بهداشتی را تا جای ممکن خشک نگه دارید برای این کار باید سیستم تهویه را تقویت کنید. نشتی لوله ها هم باید زود تعمیر شوند تعمیر نشتی لوله ها علاوه بر جلوگیری از زیاد شدن هزار پای خانگی مانع شد حشرات موذی دیگر مثل پشه ریزسرویس بهداشتی هم می شود.


انواع حشرات و مکس فاضلاب: سوسک

در میان حشرات و مگس فاضلاب سوسک یکی از آزار دهنده ترین انواع آنهاست سوسک زندگی در محیط های تاریک و مرطوب را دوست دارد و فاضلاب یکی از بهترین زیستگاه ها برای سوسک است اگر فضای سرویس بهداشتی و حمام تند تند تمیز نشود و به مشکلات لوله کشی هم توجهی نشود این دو فضا تبدیل به بهشتی برای سوسک می شود.
سوسک هافقط از راه فاضلاب وارد خانه نمی شوند و ممکن است از راه های دیگری مثل درزها یا سوراخ های خانه ودر و پنجره ی بازهم وارد شوند چیزی که به رشد و از دیاد سوسک ها کمک می کند این است که می توانند راحت بین دیوار ها و فضا ها جابه جا شوند و به خاطر کوچکی تخم هایشان هر جایی تخم بگذارند با این اوصاف حتی آپارتمانی که حسابی تمیز باشد هم احتمالا خانه ی سوسک ها است.

مکس فاضلاب:

مگس فاضلاب جزو حشرات موذی است که در سرویس بهداشتی و حمام دیده می شود مگس فاضلاب غالبا مشکی است اما ممکن است قهوه ای هم باشد مگس فاضلاب معمولا در لوله های فاضلاب روشویی و سینک تخم گذاری می کند بنابراین لازم است نشتی های لوله هارا چک کنید تا مانع از تخم گذاری این حشرات موذی شوید.


راهکار از بین بردن مگس فاضلاب:

با رعایت نظافت و سمپاشی مگس فاضلاب این حشرات موذی به سرعت از بین می رند ساده ترین روش نظافت روشویی و سینک استفاده از آب جوش است ترکیب نمک بکینگ پودر و سرکه هم در از بین بردن مگس فاضلاب موثر است.
به جز ایمن موارد و سمپاشی مگس فاضلاب منظم سینک و روشویی فرصت تخم گذاری و زیاد شدن را از مگس فاضلاب می گیرد و این حشرات موذی ددر مدتی کوتاه ناپدید می شوند.


انواع حشرات و مگس فاضلاب: عنکبوت

در میان حشرات ریز توالتی که هجوم می آورند عنکبوت ها کمی متفاوت هستند برخی عنکبوت ها را فرصتی برای از بین بردن پشه ریز توالت و سوسک و برخی دیگر به قدری از این موجودات می ترسند که ترجیح می دهند هر چه زودتر آن هارا از بین ببرند.
عنکبوت ها مثل سایر حشرات و مگس فاضلاب عاشق رطوبت نیستند اما ممکن است گهگاه در سرویس بهداشتی و حمام دیده شوند.


سمپاشی حشرات و مگس فاضلاب


با رعایت نظافت و خشک نگه داشتن سرویس بهداشتی و حمام می توان از ورود حشرات و مگس فاضلاب جلوگیری کرد اما باید در قدم اول حشرات ریز توالت را از بین برد تا این راهکار ها اثرداشته باشند استفاده از سم مخصوص حشرات فاضلاب و سمپاشی مگس فاضلاب قدم اول در از بین بردن این حشرات موذی است.


بهترین زمان سمپاشی مگس فاضلاب

بهترین زمان برای سمپاشی مگس فاضلاب وقتی است گه تا چند ساعت آبریزی درون فاضلاب ساختمان انجام نشود در خانه های آپارتمانی بهتر است با همسایه ها هماهنگ کنید و بعد سمپاشی مگس فاضلاب را انجام دهید تا کار اثر بخش باشد.


بهترین فصل استفاده از سم مخصوص حشرات

بهترین فصل استفاده از سم مخصوص حشرات فصل بهار است که هوا رو به گرمی می رود و حشرات موذی شروع به تخم ریزی می کنند البته این زمان برای مرحله اول سمپاشی مناسب است و مرحله دوم سم مخصوص حشرات فاضلاب باید در تابستان انجام شود تا حظرات ریز ریشه کن شود.


قبل و بعد سمپاشی مگس فاضلاب چه کنیم؟

قبل از سمپاشی مسواک حوله ها وسایر وسایل بهداشتی را از دستشویی و حمام خارج کنید تا بخار سم روی آن تاثیر نگذارد پس از سمپاشی هم 4 تا 6 ساعت آب روی سم نریزید تا اثر گذاری بیشتر شود.


چه طور جلوی ورود این جانوران را بگیریم؟

برای جلوگیری از ورود حشرات و مگس فاضلاب و حشرات ریز توالت باید کاری کنید محیط حمام و سرویس بهداشتی برای زندگی این موجودات ایده آل نباشد استفاده از سم مخصوص فاضلاب و سمپاشی مگس فاضلاب راه حلی لازم است اما برای تداوم این حشرات موذی لازم است نکاتی را رعایت کنید:

رطوبت را کم کنید: گفتیم که رطوبت یکی از مهم ترین عوامل جذب حشرات موذی به حمام و سرویس بهداشتی است از مواد ضد رطووبت و تهویه هوا استفاده کنید تا رطوبت این دوفضا را کاهش دهید.
.مشکلا روشویی و لوله کشی را رفع کنید:اگر حشرات و مگس فاضلاب به دستشوییی و حمام خانه تان هجوم برده اند لازم است لوله کشی را بررسی و مشکلات احتمالی را رفع کنید.
مرتب نظافت کنید:اگر حشرات موذی راه شان را به سرویس بهداشتی و حمام باز کنند و غذای مناسب هم گیرشان بیاید دیگر ماندگار می شوند بنابراین با نظافت منظم سرویس بهداشتی و حمام این فرصت را از آن ها دریغ کنید.
درزها را بپوشانید:اگر پنجره ی حمام و سرویس بهداشتی خوب جفت نشود معبر خوبی برای حشرات ریز توالت است بنابراین درزها پنجره ها و دیوار را بپو شانید .
مراقب باشید: باید بدانید که حضور پشه ریز توالت و حشرات موذی در سرویس بهداشتی و حمام به معنای راه یافتن آن ها به سایر فضاهای خانه است بنابراین علاوه بر رفع این مشکل و رظوبت این دوفضا رطوبت سایر نقاط خانه را هم کنترل کنید.


جمع بندی

. بید کاغذ ، پشه ریز توالت ، سوسک، هزارپا، عنکبوت و مگس فاضلاب جزو حشرات ریز توالت هستند که به دلیل رطوبت بالای حمام وسرویس بهداشتی در این دوفضا دیده می شوند.
. با سمپاشی مگس فاضلاب می توان از شر این حشرات موذی خلاص شد و بهتر است سمپاشی در فصل بهار باشد.
. پس از استفاده ی سم مخصوص حشرات مرتب سرویس بهداشتی و حمام را نظافت کنید و این فضاها را خشک نگه دارید تا دوباره شاهد هجوم حشرات ریز نباشید.

صفحه های پر بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )