دلیل ترک خوردن کاسه توالت

علت ترک خوردن کاسه توالت+ روش ترمیم

ترک خوردن کاسه توالت ایرانی و فرنگی از مشکلات بسیار رایجی می باشد که اغلب با آن مواجه شده ایم ترک های روی کاسه توالت محلی برای تجمع آلودگی ها و رشد قارچ وکپک می باشدد و به  همین دلیل باید جدی گرفته شود . علاوه بر این مشکل نشتی آب نیز با وجود این ترک ها جدی تر میشود. حال این سوال این است علت ترک خوردن کاسه توالت چیست؟  روش های ترمیم ترک کاسه توالت ایرانی و فرنگی کدامند  ؟ بهترین چسب برای ترمیم ترک کاسه توالت چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد. مادر لوله بازکنی امیران سرویس در ادامه اصلی ترین دلایلی که باعث میشود کاسه توالت چینی و سرامیکی ترک بخورد و راه های ترمیم آن را بررسی می کنیم.

کاسه توالت های موجود در بازار از جنس چینی و سرامیکی هستند و بر اساس نوع متریال به کار رفته در آنها میزان مقاومت و استحکام متفاوتی دارند به همین دلیل برخی از آنها خیلی زود دچار ترک و شکستگی میشوند و نیاز  به ترمیم یا تعویض دارند یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد می پرسند این است که چرا کاسه توالت ایرانی و فرنگ  ترک میخورد یامی  شکند؟ چند دلیل عمده  برای این مشکل وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

1-برخورد ضربه به کاسه توالت

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث میشود به مرور ترک هایی در بخش های مختلف کاسه های توالت بوجود ایدد ضربه می باشدکاسه توالت هایی که از چینی و سرامیک بی کیفیت تولید میشوند حتی با برخورد محکم طی ممکن است بشکند به همین دلیل است که بسیاری از ترک های روی کاسه توالت در زمان شستشو و نظافت سرویس بهداشتی رخ می دهد.

2- نصب اشتباه توالت

در نصب توالت فرنگی و ایرانی لازم است ابتدا زیرساخت کاملا صاف و تراز نبودن سطح زیر کاسه توالت مخصوصا توالت ایرانی باعث میشود تا به مرور ودر زمان استفاده به بخش هایی از آن فشار وارد شدن به کاسه توالت به دلیل تراز نبودن سطح زیرین به مرور چیزی جز ترک و شکستگی را به همراه نخواهد داشت ولازم است از خخددممات تعمیر توالت فرنگی استفااده کنید.

3- نوسان شدید دما

کاسه توالت ایرانی و فرنگی مانند سایر سطوح دچار انبساط و انقباض میشود ونباید ازاین مساله معهم در زمان شستشو آنها غافل شد با توجه به اینکه یکی از راه های رفع گرفتگی توالت فرنگی استفاده از آب داغ می باشد به همین دلیل توجه نکردن به دمای آب منجر به ترک خوردن کاسه توالت میوشود به هیچ عنوان نبایدد آب خیلی داغ را روی کاسه توالت ریخت در غیر این صورتت انبساط و انقباض شدید باعث ترک خوردن میشود.


4- ترک خوردن کاسه توالت به علت کیفیت پایین

از اصلی ترین مواردی که می توان به عنوان علت ترکک خوردن کاسه توالت ایرانی و فرنگی در نظر گرفت کیفیت پایین آنها می باشد ب منظور کاهش هزینه های ساخت و ساز دز اغلب مواقع کاسه های توالت بسیار بی کیفیت اما ارزان خریداری میشود و با کوچکترین ضربه و نوسان دما ترک می خورند.


5- درزهای اطراف کاسه توالت

در حالت کلی هر چیزی که باعث انقباض و انبساط کاسه توالت شود در نهایت منجر به ترک خوردن آنها خواهد شد . به عنوان مثال درزهای اطراف کاسه توالت که روی زمین وجود دارند می توانند به مرور به آن ها فشار وارد کنند و باعث ترک شوند در زمان نصب کاسه توالت ابتدا باید درزهای اطراف آن کاملا ازبین بروند تا با این قبیل مشکلات مواجه نشوید.


6- استفاده از کاسه توالت غیر استاندارد

کایه توالت ایرانی و فرنگی از نظر شکل و اندازه و ابعاد دارای استاندارد هایی ی باشد اگر کاسه توالتی که خریداری می کنید استاندارد نباشد پس از نصب ممکن است آب را به خخود جذب کندد جذب آب به درون کاسه توالت باعث میشود با تغییر دما به مرور روی سطح کاسه توالت یا داخل آن ترک ها ریز و درشت ایجاد شوند.

دلیل ترک خوردن کاسه توالت


7- برخورد اشیای نوک تیز با سطح کاسه توالت

علت ترک خوردن کاسه توالت ایرانی در بسیاری از مواقع سنگ و قطعات تیزی می باشد که در کف کفش افراد چسبیده اند در زمان قرار گرفتن پا روی کاسه توالت ایرانی این سنگریزه ها فشار زیادی به لعاب و لایه های رویی آنها وارد نموده ودر نهایت باعث ترک میشوند.


روش های جلوگیری از ترک خوردن کاسه توالت ایرانی وفرنگی

با توجه به آنچه در طول متن اشاره شد با در نظر گرفتن چند نکته مهم می توان از ترک خوردن و شکستگی کاسه توالت جلوگیری کرد که عبارتند از:
. در زمان خرید کاسه توالت به کیفیت و استاندارد بودن آنها توجه کنید
. در سرویس بهداشتی از کفش مخصوص دمپایی استفاده ککنید.
. برای باز کردن گرفتگی توالت از آب زیاد داغ استفاده نکنید.
. نصب کاسه توالت را به افراد متخصص بسپارید تا سطح زیرین را ابتدا تراز کنند
. درزهای اطراف کاسه توالت و نشست زمین را برطرف کنید


تشخیص محل ترک خوردگی در کاسه توالت ایرانی فرنگی

قبل از استفاده از روشهای ترمیم ترک کاسه توالت لازم است محل را با دقت شناسایی کنیم در کاسه توالت فرنگی ترک هاممکن است در مخزن یا خود کاسه وجود داشته باشد اگرترک هاپایین تر از سطح زیر آب باشند مشکل نشت آب به بیرون را خواهیم داشت اما در ترک های بالاتر از سطح آب نشت آب رخ نمی دهد و به همین دلیل است که در اغلب مواقع جدی گفته نمیشوند لازم به ذکر است که درزهای بالای سطح آب اگر به موقع ترمیم نشوند به مرور رشد کرده و باعث شکستگی های عمیق میشونعلاوه بر این در برخی از موقع نیز ممکن است درب کاسه توالت فرنگی تر ک داشته باشد و بهترین کار تعویض درب است برای شناسایی محل دقیق ترک ها ابزار خاصی وجود ندارد و با بررسی دقیق بخش های مختلف یا شناسایی محل نشت آب می توان آنها را پیداکرد در برخی از مواقع نیز ترک های نامرئی هستند و دداخل بافت کاسه توالت ایجاد شده و آب را به درون خود جذب می کنند روش های خاصی برای ترمیم این نوع ترک وجود ندارد.


ترمیم ترک کاسه توالت ایرانی

پس از شناسایی محل دقیق ترک کاسه توالت ایرانی و فرنگی با استفاده از چسب می توان ترمیم را انجام داد به چسب ترک کاسه توالت اصطلاحا اپوکسی نیز گفته میشود که کاملا بی رنگ بوده و چسبندگی بسیاار بالای دارد برای ترمیم ترک کاسه توالت با چسب یا اپوکسی کافیست مراحل زیر را طی کنید:
.ابتدا محل دقیق ترک را شناسایی و علاوت گذاری کنید.
. کاسه توالت را تمیز بشویید سپس آب توالت فرنگی را تخلیه کنید
. تما بخش های مختلف کاسه توالت را با دستمال خشک کنید
وسایل مورد نیاز از قبیل کاردک چسب و سمباده را آمماده کنید
. اپوکسی را بر اساس دستوری که روی بسته بندی آن ذکر شده آماده ککنید
. با کاردک مخصوص چسب مخصوص ترک ترک کاسه توالت یا همان اپوکسی را روی ترک بکشید
.پس از 24 ساعت روی اپوکسی را با سمباده کاملا صاف و صیقلی کنید
و سپس کاسه توالت راپر ا آب کنید بررسی نمایید که آیا نشت می کند یا نه؟
در صورت نشت نکردن آب مطمئن خواهید شد که ترک ترمیم شده است توجه داشته باشید که مقدار اپوکسی روی سطح نباید بیش از اندازه زیاد باشد در غیر این صورت سطح کاسه توالت دو رنگ جلوه می کند علاوه بر این برای انجام این کار باید سرعت عمل بالایی داشته باشد چون اپوکسی ها ممکن است در کمتر از 30 دقیقه خشک شوند.


تعمیر و نصب توالت فرنگی

شناسایی محل دقیق ترک کاسه توالت و ترمیم آنها نیاز به دقت بالایی دارد و گاها باید تعمیرات تخصصی انجام شود اگر مهارت کافی در این زمینه ندارید می توانید در هر ساعت از شبانه روزی با یکی از شعب شمال جنوب و شرق و غربتهران لوله بازکنی امیران سرویس تماس بگیرید سرویس کاران ما خدممات نصب و تعمیر توالت فرنگی و تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و تبدیل توالت فرنکی به ایرانی را بدون تخریب ودر کمترین زمان ارائه می دهند.

صفحه های پر بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )