مشکلات رایج در سرویس بهداشتی و حمام

10 مشکل رایج در سرویس بهداشتی و حمام و روش تعمیر آن ها

سرویس بهداشتی و حمام فضای کمی از خانه را به خود اختصاص می دهند اما معمولا دردسر های بزرگی برای ما ایجاد می کنند گرفتگی  چاه فاضلاب نشتی شیرها و لوله ها نشتی آب به داخل کاشی ها و … مشکلات رایجی هستند که حمام و سرویس بهداشتی با آنها روبرو میشویم اما دردسر های حمام و سرویس بهداشتی به اینجا ختم نمی شود مادر اینجا مشکلات رایجی را ممکن است برایتتان پیش بیاید آورده ایم تا در تعمیر سرویس بهداشتی و حمام بهتر عمل کنید.

1- تهویه ضعیف

سیستم تهویه باید به طور موثر نم و رطوبت موجود در حمام را کاهش دهد اگر زمانی زیادی لازم است تا رطوبت حمام شما بعد از هر بار دوش گرفتن کاهش یابد بااید سیستم تهویه خود را بررسی کنید فن های آسیب دیده باید تعویض شوند و اگر  سیستم تهویه به درستی نصب  نشده باید از یک متخصص کمک بگیرید.سیستم تهویه هواباید بتواند رطوبت حمام شمارا به سرعت از بین ببرد اگر این طور نیست پس احتمالا مشکلی وجود دارد.

2- کپک یا قارچ

کپک یا قارچ زمانی تشکیل می شود که حمام شما تهویه مناسب نداشته باشد کپک و قارچ حمام یا سرویس بهداشتی را جدی بگیرید چون ممکن است ذستگاه تنفسی شما را تحت تاثیر قرار دهد و موجب بروز علائم آلرژی در شما گردد اگر در جایی از حمام کپک یا قارچ مشاده کردید باید فوری آن را برطرف کنید تا بیشتر نشود بهتر است این کار توسط متخصصین انجام شود تا خطرات آن به حداقل کاهش یابد. اگر کپک و قارچ را سریع تر برطرف نکنید ممکن است بعدا برای تعمیر سرویس بهداشتی و حمام خود ناچار به پرداخت هزینه بیشتری شوید.


شاید این مساله در ابتدا به نظر شما دردسر بزرگی نباشد اما اگر سردوش شما طولانی مدت چکه کند علاوه بر اینکه مبلغ قبض آب را بالا می برد رطوبت دائمی ایجاد می کند همین مساله باعث ایجاد قازچ و کپک در حمام می شود پس از قبل ایننکه دردسر های بعدی ایجاد شود سردوش حمامتان را عوض کنید عوض کردن سردوش حمام به راحتی تعویض واشر و مغزی شیر آب است و شما به تنهایی می توانید اینن کا را انجام دهید.

مشکلات رایج در سرویس بهداشتی و حمام

4- چکه کردن شیر آب

چکه کردن شیر آب هم مساله ای است که اغلب ما ترجیح می دهیم آن را نادیده بگیریم اما تعمیر آن یکی از راحت ترین تعمیرات خانگگی محسوب میشود در واقع این کار اولین قدم برای یادگیری تعمیر سرویس بهداشتی و حمام است ابتدا شیر اصلی آب را ببندید شیر آب را جدا کنید و به یک فروشگاه شیر آلات برده تا به شما مشاوره دهند که آیا لازم است قطعه ای را تعویض کنید یا شیر را به طور کامل باید عوض کنید.

5- تخلیه کند کف شور حمام

یکی از مشکلات رایج حمام تخلیه آهسته آب را از کف شور است معمولا این اتفاق به دلیل گیر کردن مو یا آشغال در لوله اتفاق می افتد ابتدا آب داغ یا محلول لوله بازکن را امتحان کنید . معمولا این راهکار ساده در بیشتر مواقع به شما کمک می کند اگر با این روش لوله حمام باز نشد می توانید از فتنر های مخصوص لوله بازکنی استفاده  کنید اگگر  این راهکار  هم به شما کمک نکرد باید لوله هارا ازهم جدا کنید تا به محل گرفتگی دسترسی پیدا کنید.

6- گرفتیگ لوله ها

اگر  خروجکند آب از سینک روشویی را نادیده بگیرید ممکن است با گرفتگی کامل لوله روبرو شوید و آب به هیچ عنوان تخلیه نشود برای برطف کردن این مشکل به لوله بازکن دستی احتیاج دارید تا اگر چیزی در ابتدای لوله گر کرده خارج شود اما بهتر است همان ابتدا که متوجه کندی خروج آب شدید از تکنیک های خانگی و لوله بازکنی دستی ااستفاده کنید تا به گرفتگی کامل لوله نرسد چون ممکن است در این حالت به لوله بازکن دستی نتوانید مشکل را حل کنید.

7- فشار آب کم سردوش

گاهی اوقات کم شدن فشار آب به دلیل رسوب آهک درون سردوش است سردوش ها روزنه های ریزی برای خروج دارد زمانی که آهک آب درون دوش رسوب کند بیشتر روزنه ها مسدود شده و آب به سختی از آنها عبور می کند همین مساله باعث کاهش فشار آب می شود شما به راحتی می توانید با محلول های مخصوص سردوش خود را رسوب زدایی کنید اگر سردوش شما قدیمی است بهتر است آن را عوض کنید.

8- نشتی آب سیفون توالت

گاهی اوقات سیفون توالت به طور دائمی در حال تخلیه آب است که این مسئلهموجب هدر رفتن آب می شود معمولا این اتفاق به دو دلیل رخ می ددهد با زنجیر سیفون گیر کرده یا شناور آن درست کار نمی کند و موجب قطعی نمی شود شما تا زمانی که محفظه سیفون را بررسی نکنید حمتوجه بروز این مشکل نمی شوید پس داخل سیفون را بررسی کنید اگر زنجیر گیر کرده باشد دریچه خروجی آب باز می ماند و آب دائما در حال تخلیه شدن است و اگر سطح آب بیش از ححد بالا آمده است شناور سیفون تنظیم نیست که باید تنظیم و یا تعویض شود.

9- گرفتن چاه دستشویی

گرفتگی چاه دستشویی معمولا بهدلیل گیر کردن جسمی درون لوله رخ میدهد اگر چیزی در ابتدای لوله گیر کرده باشد شما میتوانید با استفاده از لوله بازکن دستی چاه را باز کنید اما اگر باز نشد احتمالا باید از فنر مخصوص لوله بازکن یا مایع لوله بازکن استفاده کنید اگر بازهم نتوانستید مشکل را برطرف کنید باید از فرد متخصص این کار کمک بگیرید .

10-بوی بد فاضلاب

منبع بوی بد حمامممکن است به دلیل گرفتگی چاه کپک و قارچ و یا تجمع آب را کد ناشی از نشتی در لوله ها باشد اگر فضا را به خوبی تهویه  می کنید و این موارد را بررسی کرده اید چاهی دچار گرفتگی نشده کپک و قارچ در گوشه کنار حمام وجود ندارد و همه قسمت های خمام خشک است باید با یک لوله کش تماس بگیرید تا علت این مشکل را برای شما پیدا کند.

سخن آخر

معمولا مشکلات و دردسر های حمام و دستشویی را می توان به راحتی و با هزینه کنم مثلا با استفاده از فنر یا مایع لوله بازکنی حل کرد اما اغلب این مشکلات را پشت گوش می اندازیم و این مساله باعث می شود بعدا دردسر های پیچیده تر و بزرگتری برایمان پیش بیاید پس سعی کنید کار تعمیر سرویس بهداشتی و حمام را سریع شروع کنید قبل از اینکه هزینه هایتان چند برابر شود.

صفحه های پر بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )