نحوه از بین بردن سوسک

نحوه از بین بردن سوسک توالت خانه و سوسک کابینت

سوسک حشره ای چندش آور وموذی است که در صورت حضور در هر مکانی باعث آزار ساکنین خواهد شد. در همه مواردی که برای از بین بردن سوسک ساختمان با شعبه لوله بازکنی تماس میگیرند ما این توضیح را میدهیم که سوسک ها بیش تر در توالت . حمام. کابینت و آشپزخانه دیده می شوند. این موجودات موذی عاشق رطوبت و آلودگی هستند و هر چیزی را میخورند . توالت محلی است که هم رطوبت آن بالاست و هم به دلیل چاه توالت محل مناسبی برای رشد و نموسوسک ها به حساب می آید سوسک ها در کابینت ودر هرقسمتی از خانه که در آن مواد غذایی یافت شود پیدا می شوند لذا آشپزخانه محل خوبی برای سوسک هاست. چرا که هم جای خوبی برای مخفی شدن دارند هم غذا و رطوبت در آنن حضور دارد.

اصولا پشت اجاق گاز .داخل کابینت . سینک ظرفشویی و هر ترک درزی در اطراف لوله های آب . محل سوسک هاست. در این مقاله قصد داریم شمارا با روش های از بین بردن سوسک توالت خانه و کابینت آشنا کنیم. اگر شما هم از حضور سوسک در خانه خود شاکی هستید ودر صد از بین آن ها هستید با ما همراه باشید.

درباره سوسک ها چه می دانید؟

سوسک ها موجودات چندش آور مزاحمی هستند که در سراسر جهان پراکنده هستند و تاکنون 4600 گونه از آنها شناسایی شده اند . البته در ایران تنها 26 نوع از این سوسک ها شناسایی شده اند. سوسک ها به خاطر غذا و آب است که سر از خانه ها ی ما در می آورند و اغلب دوگونه آلمانی و آمریکایی  آن معروف هستند که در خانه توالت آشپزخانه و بخش های مختلف خانه که شرایط محیا باشد حضور دارند بسیاری بر این تصور است زمانی سوسک سر از خانه در می آورد که چاه پر شده باشد و نیاز به تخلیه چاه باشد.

سوسک می تواند عامل چه بیماری هایی باشد؟

سوسکها موجودات خطراتی نیز هستند چرا که در تمام بدن خود چه سطح بدن و چه داخل دستگاه گوارشی خود انواع میکروب ها را حمل می کنند و با حرکت در تمام سطوح خانه آنها را نیز پخش می کنند از جمله بیماری های که سوسک ها در بروز و گسترش آن نقش دارند میتوان به وبا ، دیفتری، سل ، انواع اسهال های خونی تب زرد فلج اطفال مسومیت های غذایی و انواع حساسیت و آلرژی کرد.

این موجودات موذی در طول روز داخل درزها و شکاف های موجود در خانه و وسایل خانه پنهان می شوند و با رسیدن شب به راه می افتند و به دنبال غذا و آب به هرجایی سرک می کشند و با حرکت در هر مسیری میتوانند آن را به باکتری های موجود بر روی پرز پا و سطح بدن خود آلوده کنند. با توجه به خطراتی که این موجودات برای انسان دارند مبارزه با آنها نیز الزامی و واجب اس در ادامه سعی می کنیم روش های کارآمدی را برای مبارزه با این آفت های خانگی مطرح کنیم.

روش های ازبین بردن سوسک توالت . خانه و کابینت


در ادامه به آموزش چند روش سریع و تضمینی برای ازبین بردن سوسک ها اشاره می کنیم ضمن اینکه اگر سوسک ها بنه دلیل گرفتگی سینک در آشپزخانه دیده می شوند مقاله روش ها رفع گرفتگی سینک را مطالعه کنید.


تمیز کردن محیط خانه و حذف رطوبت


سوسک ها همواره به دنبال غذا و جای گرم و مرطوب می گردند و اگر توجه کرده باشید در تابستان بیش تر از رمستان دیده می شوند اگر بتوانید فضای زندگی خودرا تمیز و خشک نگهدارید بهترین روش مبارزه با سوسک را انجام داده اید. سوسک ها در جایی که خرده ریز مواد غذایی . نان . چربی مانند روی اجاق گاز سطل زباله بدون در پوش .سینک ظرفشویی کثیف کابینت ها تمیز باشد و مواد غذایی داخل محفظه سربسته نگهداری شود و رطوبت نیز حذف شود بخصوص در سینک ظرفشویی و اطراف لوله های فاضلاب امکان حضور سوسک به حداقل می رسد و اگر هم حضور داشته باشند به زودی محل را ترک می کنند چرا که سوسک ها از محیط تمیز و خشک خوششان نمی آید.

نحوه از بین بردن سوسک توالت دستشویی خانه و سوسک کابینت

استفاده از حشره کش


استفاده از حشره کش ها به صورت اسپری و قرص نیز بسیار روش متداولی است که برای بردن موقتی سوسک ها موثر است. البته این روش نیز در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی برای سلامت انسان خطرناک است.در صورت استفاده از حشره کش ها حتما روی مواد غذاییو ظروف را بکشید و با ماسک یا دستمال جلوی دهان خود را بپوشانید تا دچار مشکلات ناشی از این مواد نشوید البته ابن مواد فقط میتوانند سوسک را نابود کنند و بر روی تخم سوسک اثری ندارند و یک روش موقتی به حساب می آیند.

استفاده از نفت و گازوئیل برای ازبین بردن سوسک توالت


برخی برای از بین بردن سوسک توالت داخل چاه توالت نفت یا گازوئیل می ریزند این روش زمانی موثر است که این مواد روی سوسک ریخته شود و در تماس با بدن موجود قرار بگیرد ولی داخل چاه خیلی موثر نیست البته سوسک هارا فراری دهد زیرا سوسک ها از بوی این مواد خوششان نمی آید.

سم پاشی کل خانه

گاهی اوقات که سوسک ها کل محیط خانه را آلوده کرده اند ودر همه جای خانه دیده می شوند چاره ای به جز سم پاشی کل خانه توسط شرکت هایی که این خدمات را ارئه می دهند ندارید. البته ذکر این نکته الزامی است که برای این کار باید مدتی از خانه دور باشید و روی تام وسایل را بپوشانید با در صورت امکان از فضا دور کنید. چرا که سموم برای سلامت انسان خطرناک است .

استفاده از خمیر سوسک کش

استفاده از خمیر سوسک کشنیز روش موثری برای از بین بردن سوسک هاستاین خمیر را میتوانید در تمام نقاط خانه کابینت توالت حمام ودر درز و شکاف ها قرار دهید. سوسک با خوردن این خمیر می میرند و بدنش پودر می شود. ممکن است شما جسد آن را هم نبینید.

استفاده از ترکیب سیر و پیاز و فلفل

سیر و پیاز را خرد کرده و با مقداری فلفل باهم ترکیب کنید و مقداری آب به آن اضافه کنید. حال این محلول را در بخش های مختلف خانه بخصوص مکان های مستعد خضور سوسک اسپری کنید. بوی حاصل از این ترکیب برای سوسک ها ناخوشایند است و از محیط فراریشان می دهد.

تخلیه چاه در صورت پرشدن

برای جلوگیری از رشد و تکثیر سوسک توالت حتما چاه توالت را در شرایطی که پر شده تخلیه کنید. چاه توالت محیط دلپذیری برای سوسک هاست و هرچه آلوده ترباشد سوسک ها جاخوش کرده و ماندنی خواهند شد.

سخن پایانی

مبارزه با سوسک ها چیز جدیدی نیست . این حشرات مقاومت زیادی در برابر انواع مواد مختلفی که برای از بین بردنشان استفاده می شود نشان می دهند و همین امر باعث شده تا بتوانند تاکنون در زندگی انسان حضور داشته باشند. روش های مختلفی برای ازبین بردن یا فراری دادن آنها وجود دارد که اکثر موقتی هستند و میتوان تنها راه مقابله با این موجود آلوده و موذی حفظ نظافت تمام بخش های محل زندگی و کنترل رطوبت در محیط است تا با حذف دسترسی سوسک به غذا و رطوبت باعث از بین رفتنشان شویم.

صفحه های پر بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )