فنرزن چاه توالت



آموزش استفاده از فنر لوله بازکنی دستی وبرقی

روش های مختلفی برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب وجود دارد که یکی از آنها استفاده از فنر لوله بازکن است . دستگاه فنر لوله بازکنی دستگاهی متشکل از فنر موتور است که می تواند هر نوع گرفتگی در لوله فاضلاب را باز کند بسیاری از شرکت های خدمات فنی وجود دارند که از این دستگاه برای رفع گرفتگی لوله ها استفاده می کنند. اگر میخواهید در مورد استفاده از فنر لوله بازکنی اطلعات بیشتری کسب کنید. پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.!

پس از ورود لوله فاضلاب به ساختمان ها مشکل گرفتگی ها هم وارد زندگی مردم شد و بسیاری از افراد هنوز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و با توجه به نحوه استفاده از اسیدلوله بازکن که در بسیاری از مواقع با خطراتی همراه بود این امر منجر به ایجاد چندین شرکت لوله بازکنی تخلیه چاه برای رفع مشکلات ایجاد شده در لوله ها و گرفتگی آنها شد.

این شرکت ها از روش های مختلفی برای رفع گرفتگی های مختلف استفاده می کنند دستگاه فنر لوله بازکن یکی از این وسایل است که برای رفع گرفتگی لوله ها موثر بوده و می توان از آن استفاده کرد.

لوله بازکن فنری چیست؟

قبل از شرح عملکرد بهتر است ابتدا بدانیم که دستگاه لوله بازکن فنری چیست دستگاه فنر لوله بازکنکه گاهی به آن فنر برقی یا دستگاه لوله بازکن نیز می گویند وسیله مخصوصی برای لوله بازکنی است که قابلیت رفع گرفتگی انواع لوله را دارد. این دستگاه از یک موتور الکتریکی و یک فنر بلند تشکیل شده است که لوله را مسدود می کند.
این ساده ترین نوع لوله بازکنی است اما در عین حال دستگاه های خاصی وجود دارند که موتور مخصوصی دارند قابلیت های زیادی برای رفع گرفتکی لوله ها وجود دارند که موتور مخصوص دارند و قابلیت های زیادی برای رفع گرفتگی لوله ها وجود دارند فنر متصل به این دستگاه یک فنر بسیار منعطف و بلند است که فشرده شده و به داخل لوله رفته و با گرفتگی مقابله می کند . این اجازه می دهد تا انسداد لوله به سرعت برطرف شود.

آموزش بازکردن گرفگی لوله دستشویی با فنر

برای بازکردن لوله دستشویی راه های متعددی وجود دارد که متداول ترین آن ها آموزش بازکردن گرفتگی لوله دستشویی با فنر ااست. فنر لوله بازکن یکی از دستگاه های مخصوص لوله بازکنی است که با کمک آن می توان بسیاری از گرفتگی های ایجاد شده لوله فاضلاب را رفع کرد . اکثر شرکت های لوله بازکنی و سرویسکارانی که در این حوزه فعالیت دارند از دستگاه فنر لوله بازکن برای انواع گرفتگی ها استفاده می کنند لوله بازکن فواید و مزایای زیاد ی هم دارد.


وقتی چاه توالت یا یکی از لوله های فاضلاب دچار گرفتگی می شود معمولا افراد به این فکر می کنند که چه راهی را برای باز کردن چاه پیدا کنند. برخی به فکر استفاده از محلول های مختلف میفتند. بعضی ها نیز با استفاده از آب جوش مشکل را حل می کنند دسته های دیگری نیز با استفاده از دستگاه های لوله بازکنسعی در بازکردن لوله هایشان دارند دستگاه فنر لوله بازکنی از پرکاربرد ترین و بهترین دستگاه برای رفع انواع مختلف گرفتگی است. گتیم که لوله بازکنی دارای روش های مختلفی است و البته هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایب خودشان هم هستند . امما با استفاده از فنر لوله بازکن بسیار رایج و خوب است.. اکثر شرکت های خدماتی نیز برای بازکردن چاه توالت از این وسیله استفاده می کنند . آموزش بازکردن گرفتگی لوله دستشویی با فنر نیز دارای مراحل خاص خودش که توضیح داد:

1- تهیه فنر لوله بازکن


فنر های لوله بازکن دستی یا مکانیکی هستند فنر دستی یک فنربلند است و با دست تکان می خورد. فنر مکانیکی نیز همان دستگاه فنر لوله بازکن است که یک موتور الکتریکی برای چرخاندن آن دارد. در این روش مابا استفاده از فنر تمام گرفتگی های لوله را باز می کنیم فنر ها هنگام تماس با گرفتگی ها از هم جداییشان می کنند و مسیر را باز می کنند. این روش به توالت صدمه ای نمی زند.


2- سرفنر را وارد لوله کنید


یک سرفنر را وارد چاه یا لوله فاضلاب کنید و فشارش بدهید . باید لوله را آنقدر فشار دهید تا به قسمت گرفتگی برسد و امکان حرکت نداشته باشد این کار را مرتبا تکرار کنید تا سر مطمئن شوید سر فنر به گرفتگی لوله می رسد در اول مسیرنیز لولهدر سیفون گیر میکند که باید بیشتر لوله را فشار دهید تا از سیفون عبور کند و به محل اصلی برسد اگر هم از فنر برای بازکردن چاه توالتت استفاده می کنید باید کاری کنید که سر فنر به فضولات برسد و برخورد کند.

فنرزن چاه توالت

3- فنر را پیچ بدهید تا روی گرفتگی ها فشار وارد کند


در این مرحله باید تلاش کنید که با فشار فنر تمام گرفتگی های لوله رفع شود مادر این مرحله می خواهیم کاری کنیم که جسم یا انسدادی که ایججاد شده را در لوله جابه جا کنیم یا به تکه های کوچک تقسیم کنیم تا مسیر لوله بازشود باید چندین دقیقه این کاررا انجام دهید تا گرفتگی کاملا برطرف شود وقتی که از حل شدن مشکل اطمینان حاصل کردید باید فلاش تانک را بکشید تا جریان آب دوباره وارد چاه توالت شود. اگر این مرحله را درست انجام داده باشید خواهید دید که آب وارد توالت شده و تخلیه می شود.

4- حرکت فنر را برعکس انجام دهید


پس از اتمام کار باید فنر را داخل سیفون بیرون بیاورید . برای همین هم باید فنر را در جهت عکس بچرخانید و خیلی آرام آن را بیرون بکشید اگر همفنر در قسمتی گیر کرده بود باید سعی کنید با عقب جلو کردن فنر آن را بیرون بیاورید این روش یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای گرفتگی لوله است و بسیاری از متخصصین از این روش استفاده می کنند اگر خودتان موفق به انجام کارینشد احتمالا جایی را اشتباه داده اید.

مدت زمان بازکردن لوله چقدر است؟


مدت زمانی که صرف باز کردن لوله می شود به سختی و شدت گرفتگی لوله بستگی دارد لازم به ذکر است که نوع دستگاهی که استفاده می شود. هم یکی از المان های موثر بر زمان بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب است اما به طور معمول کمترین زمانی که برای برطرف کردن کامل گرفتگی توسط دستگاه انجام می شود 5 دقیقه است.

آیا اسید با استفاده از فنر لوله بازکنی بهتر نیست؟


جواب این سوال قطعا منفی است زیرا قبلا هم گفتیم که استفاده از فنر لوله بازکنی تاثیر بیشتری دارد خیلی از افراد بدون آاهی از این موضوع داخل لوله هایشان اسید می زنند این روشباعث از بین رفتن اتصالات لوله و چسب ها شده و در نهایت فاضلاب نیز نشتی می کند. اما فنر هیچ آسیبی و عوارضی ندارد و بهتر از اسید است استفاده از اسید داخل لوله باعث تولید گاز سمی می شود که برای دستگاه تنفسی خطرناک است اگر غلظت آن زیاد هم باشد کشنده خواهد بود.

نتیجه گیری


گرفتگی لوله اصلا اتفاق خوشایندی نیست و باعث کند شدن روند کارها می شود خیلی از افراد برای رفع گرفتگی لوله هایشان از روش های مختلف و متعددی استفاده می کنند اما در آخر بهترین روش برای رفع گرفتگی لوله های سینک ظرف شویی حمام و سرویس بهداشتی استفاده از فنر لوله بارکنی است انجام این روش را به دست متخصصین بسپارید تا در کمترین زمان تمام گرفتگی های لوله را برطرف کند.

صفحه های پر بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )