بازکردن لوله با زودپز

چند روش بازکردن لوله یخ زده بدون آسیب رساندن به لوله

بازکردن لوله یخ زده با سرد شدن هوا وریسیدن فصل زمستان مسئله مهمی میشود که در اغلب ساختمان ها به آن نیاز میشود. مهم تر ازبازکردن کنتور ولوله یخ زده  توجه به آسیب نرساندن به آن ها  و سایر تاسیسات ساختمان است که می تواند هزینه وخسارت زیادی را به همراه داشته باشد. گروه خدمات فنی امیران سرویس یکی از ارائه کنندگان خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران در ادامه به چند نکته مهم و روش بازکردن یخ زدگی لوله اشاره خواهد داشت علاوه بر این چند نکته مهم برای جلوگیری از یخ زدگی لوله و کنتوور را ارائه خواهد داد.

با بازکردن لوله آب و قطره قطره چکیدن آباز آن یا قطع شدن کامل آب در فصل سرما می توان حدس زد که بخش هایی از لوله دچار یخ زدگی شده است. در نتیجه  باید بتوان با روش های مختلف ابتدا لوله یخ زده را شناسایی کرد. تشخیص  یخ زدگی در لوله های روکار بسیار آسان تر از لوله های توکار می باشد و در بسیاری از مواقع بدون خرابی می توان اینکار را انجام داد. با لمس کردن بخش های مختلف لوله یا استفاده از  دماسنج می توان تشخیص داد که کدام نقاط ئمای کمتری دارند. علاوه بر این بخش های یخ زده لوله ممکن است حجم بیشتری داشته باشد و در لوله ها قابل تشخیص باشند . همچنین می توان با ضربه زده به بخش های مختلف لوله متوجه تغییر صدای بخش های یخ زده از سایر نقاط شد در لوله های توکار تشخیص محل دقیق یخ زدگی لوله کار سختی بوده و نیاز به تجهیزات و مهارت کافی دارد و بهتر است از تیم های لوله بازکنی درخواست خدممات کنید.

رفع یخ زدگی لوله آب با باز کردن شیرآب

یکی از آسان ترین و بهترین راهکار ها برای بازکردن لوله یخ زدگی و فلزی بازکردن شیرآب می باشد پس از تشخیص محل یخ زدگی لوله شیر نزدیک به آن نقطه را باز کنید تا جریان آب به مرور به یخ فشار وارد کرده و منجر به باز شدن آن گردد.

یخ زدایی لوله با حوله گرم

حرارت دادن به بخش هایی از لوله که دچار یخ زدگی شده اند از دیگر راهکار های کاربردی در این زمینه می باشد . برای این منظور می توان پارچه های حوله ای را گرم کرد و چندین مرتبه و به طور مکرر روی لوله قرار داد. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از آب داغ برای انجام اینکار استفاده نکنید چون تغییر ناگهانی دما منجر به ترکیدگی لوله یخ زده خواهد شد.

رفع یخ زدگی لوله با سشوار

در برخی ازمواقع بخاطر زیاد بودن قطر یخ درون لوله بازکردن آن با دستمال گرم بسیار زمان بر بوده و کار آسانی نخواهد بود در این شرایط می توان از سشوار استفاده نمود تا مسیر عبور آب در لوله باز شود. همان طور که اشاره شد تغییر دما در لوله نباید به صورت ناگهاننی باشد و به همین خاطر سشوار را باید حدودا 10 سانتاز لوله فاصله دهید . علاوه بر این می توان در اتاق یا محل یخ زدگی لوله بخاری روشن کرد تا دمای محیط افزایش پیدا نمود و به مرور لوله یخ زده باز شود.


رفع یخ زدگی لوله با نوار حرارتی

اگر راهکارهای ارائه شده تا این مرحله چاره ساز نبود، می توانید با خرید نوارهای گرمایشی این مشکل را برطرف نمایید. نوار هاای گرمایشی یا حرارتی دارای المنت بوده و می توان آنها را به دور لوله یخ زده بپیچید و در بخش انتهایی آن را به پریز برق متصل نمود با اتصال نوار به پریز برق به لوله حرارت منتقل شده و به مرور یخ باز خواهد شد.

یخ زدگی لوله

بازکردن لوله یخ زده توکار

با توجه به اینکه تشخیص محل یخ زدگی لوله های توکار سخت بوده و نیاز به ابزار تجهیزات دارد لذا بهتر است انجام این کار را به تیم های لوله بازکنی بسپارد. چون اغلب مواقع لازم است و دیوار سوراخ شود تا اقدامات لازم برای باز کردن لوله یخ زده انجام شود.

روش جلوگیری از یخ زدن لوله پلاستیکی

یخ زدگی لوله های آب علاوه بر مشمل مسدود شدن مسیر عبور آب ممکن است موجب ترکیدگی لوله شده و نم و رطوبت زیادی را در دیوار و کف ساختمان ایجاد کند لذا بهتر استت با سرد شدن هوا و کاهش ناگهانی دما چند اقدام مهم را به منظور جلوگیری از یخ زدگی لوله انجام دهید:
. اولن و بهترین راهکار برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و لوله های روکار که در فضای بیرونی قرار دارد پوشاندن روی آنها با الیافت های عایق مانند پشم شیشه می باشد . در صورت عدم دسترسی به پشم شیشه می توان از پارچه های ضخیم نیز استفاده نمود و روی آب و لوله ها و کنتور را به طور کامل بپوشاند.
.با توجه به اینکه آب در حال جریان دچار یخ زدگی نمی گردد در نتیجهمی توان با باز گذاشتن شیر آب از یخ زدگی در زمستان و هوای سرد جلوگیری نمود کافیست با بازشدن قطره قطره از شیر خارج شود تا مانع از یخ زدگی گردد.
. درب پارکینگ و اتاق های داخل حیاط را ببندید تا از ورود هوای سرد به آنها جلوگییری شود. گرم بودن فضای پارکینگ و اتاق یا سرویس بهداشتی های موجود در حیاط و فضا های بیرونی مانع از یخ زدگی لوله در زمستان می گردد.
. برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور بهتر است دریچه آن را با پارچه ای عایق کاملا بپوشانید.
. دمای خانه را و اتاق را تا حد مطلووبی افزایش دهید . روشن کردن بخاری و سیستم گرمایشی مانع باعث گرم شدن دیوار ها شده واز یخ زدگی لوله های توکار و روکار جلوگیری کرد.

چاه بازکنی کاشانی

لوله بازکنی و تشخیص یخ زدگی و ترکیدگی لوله فوری و شبانه روزی

همان طور که در متن اشاره شد باز کردن لوله یخ زده مخصوصادر شرایطی که لوله ها توکار باشند کاملا تخصصی بوده وعدم توجه به آن می تواند منجر به ترکیدگی لوله وآسیب وارد شدن به به ساختمان گردد. گروه خدمات فنی امیران سرویس با بهره مندی از افراد حرفه ای و تجربه و تجهیزات کاملا بروز آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز وبدون تعطیلی (حتی در روز های تعطیلی رسمی سال )در تمام مناطق تهران می باشد . مجموعه خدمات این گروه شامل لوله بازکنی تشخیص ترکیدگی لوله تخلیه چاه لایروبی حفر چاه نو وغیره میباشد .به منظور استفاده از خدمات این تیم می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

صفحه های پر بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )