مهم ترین خواص ومضرات زردآلو

خواص زردآلو

زردآلو یکی از انواع میوه های بسیار محبوب فصل تابستان است که خواص درمانی بسیاری برای سلامتی بدن دارد برای آشنایی بیشتر با مضرات و خواص زرد آلو در ادامه باما همراه باشید.

ارزش غذایی در هر 100 گرم زردآلو

انرژی    :::   50 کیلو کالری

فیبر       :::   2  گرم

پتاسیم    :::     259 میلی گرم

منیزیم     :::    10 میلی گرم

آهن       :::     0.39میلی گرم 

کربوهیدرات    :::    11گرم

ویتامینc      :::      میلی گرم10

فسفر        :::       23 میلی گرم

پروتئین     :::    14گرم

ویتامین K     :::   میکروگرم3.3

فواید و خواص زردآلو



سلامت چشم

زردآلو میوه هایی که برای سلامت چشم مفید است. زردآلو حاوی مقادیر غنی از انواع ویتامین ها و کاروتنوئیدها می باشد و به همین دلیل علاوه بر تقویت بینایی می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی نیز شود .

خواص ضد سرطان زرد آلو

زردآلو به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان های قوی و ویتامین های مثل ویتامین C و ویتامین A خاصیت ضد سرطانی بسیار قوی دارد. مصرف زردآلو می تواندباعث کاهش رشد سلول های سرطانی شود وبه کنترل رادیکال های آزاد مخرب که یکی از عوامل اصلی سرطان هستند کمک کند.

مهم ترین خواص ومضرات زردآلو

یکی از خاصیت های جالب و کمتر شناخته شده زردآلو تقویت موها میباشد . روغن زردآلو حاوی مقادیر غنی از ویتامینE میباشد و به همین دلیل برای افزایش رشد موها و جلوگیری از ریزش موهای سر بسیار موثر است.

درمان کم خونی

یکی ازمهم ترین دلایل کم خونی فقر آهن میباشد. زردآلو حاوی مقادیر غنی از آهن می باشد که به همین دلیل می تواند علاوه بر بر افزایش روند تولید گلبول های قرمز به بهبود تولید و جریان خون نیز کمک شایانی کند. یکی دیگر از دلایلی که میتوان از زردآلو برای درمان کم خونی استفاده کرد این است که اسن میوه حاوی مس نیز می باشد که به همین دلیل می تواند باعث جذب حداکثری آهن در بدن شود ودر نتیجه به درمان کم خونی کمک کند.

درمان یبوست

زرد آلو از میوه هایی محسوب می شود که برای درمان یبوست بسیار مناسب است . زرد آلو علاوه بر فیبر فراوان دارای مقادیر غنی از پکتین و سلولز می باشد که به همین می تواند به روند حرکات روده ای کمک کند و به آسانی یبوست را درمان کند.

خواص زردآلو برای زنان

همانطور که می دانید اکثر خانم ها به دلیل عادت ماهانه با فقر آهن روبرو هستند که این فقر آهن در نتیجه باعث ایجاد کم خونی می شود. مصرف زردآلو برای جبران کم خونی خانم های در دوران قاعدگی یائسگی و حتی بارداری بسیار مفید است.

کاهش خطر بیماری های قلبی

مصرف زردآلو باعث می شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی تا حد زیادی کاهش یابد. زردآلو حاوی مقادی غنی از لیکوپن و انواع آنتی اکسیدان های قوی می باشد که به همین دلیل می تواند علاوه بر کاهش کلسترول بد خون خطر ابتلا به بیماری های قلبی زا نیز کاهش دهد.

خواص زردآلو برای کاهش وزن

مصرف زردآلو به تنهایی نمی تواند تاثیر بسیار زیادی برای لاغری داشته باشد ولی اگر از این میوه یا فراورده های آن در یک رژیم غذایی کامل استفاده کنید می تواند به لاغری کمکک کند. فیبر و کالری بسیار کم زردآلو برای کاهش وزن مفید هستنند.

نرم کننده طبیعی مو

جالب است بدانید که زردآلو به عنوان یک نرم کننده موشناخته می شود. مصرف موضعی زردآلو باعث می شود تولید سبوم در پوست به طور قابل توجهی افزایش یابد و به همین دلیل باعث نرمی و لطافت موهای سر می شود.

درمان آکنه

زردآلو دارای خواص ضدالتهابی است و به همین دلیل می تواند به رفع قرمزی پوست و آکنه کمک کند علاوه بر این از اسکراب یا ماسک زردآلو می توانید برای رفع جوش های سر سیاه نیز استفاده کنید.. برای تهیه ماسک زردآلو کافیست میوه را پوره کرده و روی پوست خود قرار دهید پس از اینکه پوره زردآلوی روی پوست به طور کامل خشک شد آنرا با آب بشویید.

مضرات زردآلو


حملات شدید تنفسی

برگه های خشک شده زردآلو ممکن است حاوی مقادیر زیادی از گوگرد و سولفیت ها باشند به همین دلیل توصیه می شود که افرادی که به گوگرد حساسیت دارند از مصرف برکه زردآلو خودداری کنند زیرا می تواند باعث حملات شدید تنفسی شود.

آلرژی و حساسیت

زردآلو از میوه های حساسیت زا محسوب میشود و ممکن است افرادی زیاد به آن حساسیت داشته باشند به همین دلیل توصیه می شود که از خوردن زردآلو خودداری کنید زیرا ممکن است کسانی هم که به زردآلو حساسیت ندارند با مشکلاتی مواجه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )