دانستنی های مهم درباره کرم ضدآفتاب

دانستنی های مهم درباره استفاده از کرم ضدآفتاب

برای محافظت از پوست و جلوگیری از آفتاب سوختگی کرم ضدآفتاب بهترین راه حل می باشد که برای استفاده ازآن باید به برخی نکات توجه ویژه داشته باشید.

پاسخ به سوالات مهم درباره کرم ضدآفتاب

می دانید که به ضدآفتاب احتیاج دارید اما با وجود بسیاری از لوسیون ها و ژل ها از کجا می توان فهمید که کدام یک از آن ها از سرطان و سوختگی پوست جلوگیری خواهند کرد؟ زمانی که بحث محافظتاز پوست در برابر خورشید به میان می آید نوع کرم ضدآفتابی که انتخاب می کنید به اندازه چگونگی استفاده ازآن مهم است.

بسیاری از مردم از ضدآفتاب وقتی را می بینند استفاده می کنند. اما مشکل معمولا ضدآفتاب نیست .مشکل این است که کاربر برچسب اطلاعاتی کرم را می خواند و ضدآفتاب را به درستی استفاده نمیکند.

نکاتی مهم در مورد استفاده از کرم ضدآفتاب

قبل از بیرون رفتن از منزل این نکات را برای به حداکثر رساندن حفاظت از آفتاب دنبال کنید.

1- حفاظت از UVA وUVB

همیشه ضدآفتابی را انتخاب کنید که حفاظت از هر دوی UVAو UVB ایجاد کند به این ترتیب شما پوست خود را از اشعه های ماوای بنفش (UVB) B حفاظت می کنید که باعث آسیب سوختگی و پوستی و همچنین اشعه های ماورای بنفش(UVA)A می شود که خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد و چنانچه در بخش سلامت پوست ومو می خوانید همچنین مطمئن شوید که کرم ضدآفتابی را که انتخاب می کنید حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم است. این مواد به مسدود کردن هر دو اشعه های UVAو UVB کمک می کنند.

دانستنی های مهم درباره کرم ضدآفتاب
دانستنی های مهم درباره کرم ضدآفتاب

2- کرم با 30 SPF یا بالاتر را انتخاب کنید

همیشه از کرم ضدآفتاب با 30 SPF یا بالاتر استفاده کنید. SPF کرم های ضدآفتاب اشعه های خورشید را جذب و منعکس می کنند بنابراین آن ها به پوست شما آسیب نمی زنند.
به خاطر داشته باشید که اگر SPF بالاتری داشته باشید خیلی بهتر نیست . بسیاری از مردم فکر می کنند اگر SPF بالاتری را انتخاب کنند بیشتر می توانند درآفتاب بمانند و از آنهامحافظت کند.

نیم ساعت طول می کشد تا پوست آفتاب را جذب کند. بنابراین 30 دقیقه قبل از رفتن به بیرون کرم ضدآفتاب بزنید . بیشتر مردم از ضدآفتاب کافی استفاده نمی کنند . باید یک اونس ضدآفتاب بزنید اندازه یک توپ گلف تا همه قسمت های بدن که در معرض نور خورشید قرار دارند را بپوشانید شانل گوش روی دست و پشت گردن و غیره.

4- کرم ضدآفتاب را هر دوساعت تکرار کنید

محافظت تمام روز فراموش کنید کرم ضدآفتاب بعد از چند ساعت پاک می شود بنابراین دقت کنید که هر دوساعت به اندازه ضدآفتاب را تمدید نمایید در برخی موارد شما باید هر 60 تا 90 دقیقه از ضد آفتاب استفاده کنید.

5- فقط به کرم ضدآفتاب تکیه نکنید

متاسفانه ضدآفتاب ها نمی تواند به طور کامل از سرطان پوست تاول و سوختگی پوست جلوگیری کند اما می توانید با زدن آنها پوست خود را کمی محافظت کنید علاوه بر ضدآفتاب شما باید :
. از برق لب با 30 SPF یا بالاتر استفاده کنید
. کلاهی با لبه پهن بزنید
. عینک آفتابی با حفاظت از ماورا بنفش بزنید
. یک پیراهن آستین بلند و یا لباس های مخصوص به رنگ آفتاب بپوشید.
. شما همچنین می توانیدبا رفتن زیر سایه از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر از پوست محافظت کنید.
به خاطر داشته باشید هیچ ضدآفتابی 100 درصد از پوست محافظت نمی کند اما با رعایت این نکات و تجدید کرم نتایج خوبی میبینید.

چند توصیه متخصصان

. حتی اگر فقط برای 20 دقیقه بیرون هستید به حفاظت در برابر آفتاب نیاز دارید . اینگونه نیست که اگر زمان کمی زیر آفتاب باشید ضد آفتاب را فراموش کنید و تصور کنید که مشکلی ندارد بلکه وقتی در معرض آفتاب هستید بسته به زمان ، پوست شما می تواند در معرض اشعه باشد.
.همچنین 20 دقیقه به راحتی می تواند به 40 دقیقه تبدیل شود پس راه های جایگزینی را برای لوسیون ها کرم ها و اسپری ها داشته باشید.
. بیشتر برند های ورزشی گزینه های خوبی برای لباس های محافظ دارند این موارد به عنوان عامل UPF ( عامل حفاظت فرابنفش) در تضاد با عوامل SPF ذکر شده اند اما اعدادشان مشابه هساتد یک تی شرت سفید معمولی حدود 8 UPF است و بیشتر لباس های محافظ خورشید 50 UPF هستند پس با دقت آنها را انتخاب و استفاده کنید.
.از چشمانتان هم محافظت کنید. عینک آفتابی برای محافظت در برابر آب مروارید یک روش مهم در صورت مراقبت نکردن از چشم ها در برابر آفتاب ممکن است دچار بیماری های رایج چشمی شوید به خصوص وقتی که درآب هستید نور بازتاب می کند و بنابراین دو برابر بیشتر در معرض آفتاب قرار می گیرد مواجهه نور UV با چشم تغییرات بینایی مرتبط با سن را سرعت می بخشد.

راه درست برای استفاده از کرم ضدآفتاب همراه آرایش

مشکل: کرم ضدآفتاب با کاربرد آرایشی تداخل ایجاد می کند.

 راه حل:  این مورد تقریبا همیشه به خاطر استفاده از کرم ضدآفتاب مقاوم در برابر آب  ویا استخری به صورت و یا عدم صبر کردن کافی برای جذب کرم ضدآفتاب قبل از انجام آرایش است .

استفاده از مرطوب کننده نادرست صورت برای نوع برای نوع پوست شما نیز ممکن است موثر باشد اگر مطمئن هستید که مرطوب کننده صورتتان برای نوع پوست درست است پس قبل از استفاده از آرایش خود 3 تا 5 دقیقه صبر کنید یا سراغ یک پرایمر ویژه بروید که میتواند مثل یک کرم ضدآفتاب مناسب عمل کند.

 مشکل : کرم ضدآفتاب لایه سفیدی را برجا می گذارند.

 راه حل: به دنبال کرم های ضدآفتاب بگیرید که ته رنگ بژ برای خنثی کردن مواد سفیدش را دارد. اگر نمی توانید آن را کرمی را درست دارید پیدا کنید از کرم ضدآفتاب به عنوان اولین مرحله در آرایش استفاده کنید و روی آن را با پودر یا پنکک برای خنثی کردن لایه سفید بپوشانید.

مشکل: کرم ضدآفتاب در طول ورزش عرق می کند واغلب داخل چشم می ریزد.

 راه حل : به دنبال کرم ضد آفتابی باشید که حاوی تنها مواد معدنی اکتیو دی آکسید و یا اکسید روی هستند مواد معدنی در صورت که به هنگام عرق ریختن وارد چشمان شما شوند چشم ها را حساس نمی کند فقط ممکن است کمی سوزش ایجاد کند.

 

خدمات امیران سرویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )