توت سفید

توت سفید

توت سفید یکی از پر خاصیت ترین میوه ها در خانواده توت های می باشد که برای سلامتی بدن بسیار مفید است برای آشنایی بیشتر با فواید و خواص توت سفید در ادامه با ماهمراه باشید.

خاصیت های توت سفید

پیشگیری از کبد چرب

یکی از خاصیت های مهم توت سفید این است که برای سلامتی کلی کبد بسیار مفید است . مصرف توت سفید باعث جلوگیری از تجمع چربی ها اطراف کبد می شود که علاوه بر سلامت کبد خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را نیز کاهش می دهد .

کاهش استرس

مصرف توت می تواند به کاهش استرس کمک کند و علاوه بر بهبود خلق و خو باعث افزایش انرژی جسیم و ذهنی بدن شود. علاوه بر اینکه اگر با مشکلاتی مثل بی خوابی و خستگی مزمن هم مواجه هستید می توانید توت سفید را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

توت سفید

توت سفید معمولادر اکثر رژیم لاغری وجود دارد دلیل این امر این است که توت سفید دارای مقادیر غنی از فیبر می باشد و به همین دلیل می تواند به کنترل اشتها و کاهش پرخوری کمک کند که در نتیجه به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.
یکی دیگر از فراورده های توت سفید که برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است چای برگ توت است که باید قبل از وعده های غذایی مصرف شود/ مصرف این چای گیاهی می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود و به چربی سوزی بیشتر کمک کند.

توت سفید

سلامت دستگاه گوارش

مصرف توت سفید به دلیل فیبر فراوان برای سلامت کلی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار مفید است. مصرف توت سفید باعث می شود روند حرکات روده ای منظم تر شودو خطر ابتلا به انواع بیماری ها و ناراحتی های گوارشی تاحد زیادی کاهش می یابد.

کاهش کلسترول بدخون

یکی دیگر از خواص مهم توت سفید این است که علاوه بر اینکه باعث کاهش کلسترول بدخون می شود باعث می شود که کلسترول مفید و خوب خون افزایش یابد. علاوه براین مصرف عصاره برگ توت نیز می تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید خون کمک کند.

توت سفید

پیشگیری از آلزایمر

طبق نتایج تحقیقات بسیاری که روی عصاره برگ توت سفید انجام شده است تاثیر مثبت این عصاره بر روی حافظه و بهبود عملکرد مغز به اثبات رسیده است مصرف عصاره توت سفید با افزایش فعالیت عصبی در مغز باعث می شود که خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با سن مثل آلزایمر کاهش یابد.

مفید برای دیابت

جالب است بدانید که برخلاف تصور عموم توت سفید با اینکه شیرین است باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت می شود ضمن اینکه ترکیبات شیمیایی موجود در توت سفید باعث کاهش تجزیه قند در روده ها می شود و به همین دلیل می تواند برای کنترل سطح خون مفید باشد .

بهبود گردش خون

عدم گردش خون منظم باعث مشکلات زیادی در بدن می شود توت سفید از موادغذایی محسوب میشود که با کمک به افزایش تولید گلبول های قرمز می تواند باعث گردش خون در بدن شود که درنتیجه به بهبود اکسیژن رسانی به اندام ها ی حیاتی مثل مغز کمک می کند.

سلامت قلب

یکی از خاصیت های مصرف توت سفید سلامت کلی قلب می باشد مصرف توت سفید خشک شده به دلیل وجود مقادیر غنی از آنتی اکسیدان های پلی فنلی باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد مخرب می شود. علاوه بر این مصرف توت سفید برای کنترل سطح فشار خون نیز مفید است.

جوان سازی پوست

یکی از خاصیت های کمتر شناخته شده توت سفید این است که مصرف توت سفید می تواند به زیبایی و جوان سازی پوست کمک شایانی کند توت سفید دارای مقادیر غنی از ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان های قوی می باشد.

به همین دلیل مصرف خوراکی توت سفید می تواند باعث جوان سازی پوست صورت شود. علاوه بر این مصرف توت سفید می تواند چین وچروک های کم عمق روی پوست صورت را نیز از بین برود که در نتیجه باعث زیبایی بیشتر پوست می شود.

توت سفید

مبتلایان دیابت

مبتلایان به دیابت که از دارو های کاهش قند خون استفاده  می کنند باید در مصرف توت سفید احتیاط کنند همانطور که دربالا توضیح دادیم توت سفید می تواند قند خون را کاهش دهد و این امر در افرادی که داروهای کاهش فند خون مصرف می کنند باعث کاهش بیش از حد قند خون شود.

خدمات امیران سرویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )