نحوه شستن موها

نحوه صحیح شستن موها

شستن موها معمولا یک حرکت تکراری و روزمره است که خیلی به آن توجه نمی کنیم. اما بهتر است از این به بعد روش مناسب و سلامتی را درپیش بگیرید .ممکن است شمایکسری عادات همیشگی برای شستن موهای خود داشته باشید اما اکثر افرادآسان ترین راه را انتخاب می کنند. موها را خیس میکنند شامپو می زنند و سپس آن را بی توجه آب کشی می نمایند . ولی این روش بیشترین صدمه را به موها وارد می کند.

به همین علت مهم است که بدانیم در چه فواصل زمانی باید موها را شست؟ازچه مواد شوینده ای بهتر است استفاده کنیم ؟ شامپو یا صابون؟

نحوه شستن موهای چرب

کسانی که پوست سرشان چرب باشد در کمتر از 24 ساعت موهایشان ظاهری چرب به خود می گیرد و مجددا نیاز به استحمام خواهند داشت. خوشبختانه این افراد نیازی یه نگرانی از دست رفته رطوبت موهایشان ندارند زیرا پوست سرشان به اندازه کافی چربی (سبوم)تولید می کند. عرق کردن شدت تولید چربی پوست سر را افزایش می دهد. موهای چرب را بهتر است روزانه بشویید.

نحوه شستن موهای معمولی و خشک

اما موهای معمولی و خشک باید هر دو یا سه روز یکبار با شامپو شسته شود . اگر موهای خود را رنگ کرده اید این فاصله زمانی باید بیشتر شود. درماه حداقل دویاسه بار موهای خود را با آب خالی شستشو دهید . مخصوصا اگر موها بلند باشند زیرا زمان بیشتری لازم است تا چربی های طبیعی پوست سر به ساقه ها برسند .افزایش سن باعث کاهش تولید سبوم میشود . بنابراین با بالا رفتن سن باید دفعات و حجم مصرف شامپو را کمتر نمود.
در نتیجه اگر احساس خشکی و وز بودن در موهای خود دارید موهارا کمتر با شامپو بشویید.

نحوه شستن موها

مضرات شستن موها با آب داغ

شستن موها با آب داغ بسیار مضر می باشد. آب داغ باعث خشک و شکننده شدن موها می گردد. برای جلوگیری از ریزش از گرمای زیاد آب دوری کنید.

نحوه شستن موها

روش صحیح استفاده از شامپو و نرم کننده

. هنگام شستن موها علاوه بر آلودگی ها و چربی ها ی اضافه رطوبت طبیعی مونیز از بین می رود استفاده از نرم کننده در ناحیه ساقه مو تا حدودی به نگهداری رطوبت موکمک می کند.
. سعی کنید شامپو را فقط بر روی پوست سر و ریشه های مو بزنیدو ساقه ها را با نرم کننده بشویید. شاپو و نرم کننده خورا طبق جنس موهایتان انتخاب کنید. شامپو مخصوص موهای رنگ شده در حفظ رنگ اولیه بسیار تاثیر گذار است.

شامپو مخصوص موهای خشک ،مخصوص موهای چرب،مخصوص موهای معمولی ،مخصوص موهای حساس،مخصوص موهای آسیب دیده ،ترکیبی از شامپو و نرم کننده ،مخصوص موهای رنگ شده،مخصوص شوره سر،ریزش مو و........... .برخی از شامپو های مخصوص نیاز به چند دقیقه زمان برای تاثیرگذاری دارند.حتما قبل از توضیحات روی بسته بندی شامپو را مطالعه کنید.در صورت لزوم باید 3 تا 4 دقیقه کف سر را باشامپو ماساژ دهید.

نحوه شستن موها

بهترین روش خشک کردن موها

برای خشک کردن موها بعد از حمام بهتر است از آب موهارا به آرامی با دست بگیرید و سپس حوله را دور سر پیچیده تا نم باقی مانده در موها را جذب کند. قبل از حمام رفتن و شستشوی موها باید آن را شانه بزنید این کار باعث می شود شوینده لابه لای باقی نماند و به طور کامل شسته شود. همچنین بعد از حمام هنگامی که موها خیس هستند به هیچ وجه موها را شانه نکنیدو تاخشک شدن آن ها صبر کنید.

شستن موبا تاید باعث ریزش میشه یا پرپشتی مو ؟

اگر به شما برای مشکلات موهایتان تاید یا مایع لباسشویی پیشنهاد داده اند بهتر است قبل از استفاده از آنها مزایا و معایب بعد از استفاده را بدانید.

آیا شستن موها با تاید و مایع لباسشویی کار اشتباهی است؟

بسیاری از افراد عاشق این هساتد که روش ها ومتعددهای جدیدرا امتحان کنند نه به خاطر اینکه از پول خرج کردن بیزارند بلکه می خواهند ببینند که کدام روش تاثیر بیشتری دارد. ایده ای وجود دارد که شما می توانید موهایتان را با ماسع لباسشویی بشوییدکه البته بعضی ازافراد اعتقاد دارند که این روش باید موها را تمیز کند اما به ان ها آسیب وارد می کند زیرا مو در معرض مشکلات زیادی قرار می گیرد . حتی ممکن است در کنار آسیب به مو ؛حساسیت پوستی ،مشکلات مربوط به چشم،آلرژی به خاطر مواد موجود و مواد شیمیایی سنگین داخل این مایع لباسشویی رخ بدهد.که در این قسمت از بهداشت و سلامت قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم.

اگر موهای خود را با تاید و مایع لباسشویی بشوییم چه اتفاقی می افتد؟

اگر مایع لباسشویی را به موهای خود بزنید، موهایتان تمیز می شود. علتش این است که هرگونه چربی روغن موجود در موها شسته می شوند و از بین می روند . مایع لباسشویی برعکس شامپو به گونه ا طراحی شده که خیلی با موهای تان لطیف برخورد نمی کند.

آسیب به موها

یکیاز علت هایی که توصیه می شود از مایع لباسشویی برای شستن موها استفاده نکنید آسیبی که به موها وارد می شود زیرا رطوبت را از مو ها میگیرد و یک موی خشک ضعیف و مستعد آسیب دیدگی به شما تحویل می دهد و تنها اتفاق خوبی که برایش افتاده این است که به طور کامل تمیز شده است.

موادتشکیل دهنده موجود در مایع لباسشویی برای مو آسیب زا هستند آنزیم های موجود در آنها مولکول های بیولوژیکی را می شکند.

این مواد برای شستن لباس ها هستند نه برای مو زیرا مو خیلی ظریف تر از لباس است و باید مراقبش باشید،همچنین مواد شیمیایی موجود در مایع لباسشویی پیوند های شیمیایی پرو تئینی را به هم می ریزد ؛ بنابراین موهایتان ضعبف میشود به همین دلیل است که توصیه میکنیم از مایع لباسشویی برای شستن موهای تان استفاده نکنید زیرا ساختار آن را ضعیف می کند و نه تنها به موها آسیب وارد میکند بلکه باعث مشکلات پوستی و چشم نیز خواهد شد.

نحوه شستن موها

آسیب به سلامتی

اکثر مایع های لباسشویی برعکس شامپوهابرای بدن ما انسان ها درست نشده اند بنابراین مواد موجود درانها برای سلامتی و بدن آسیب زا است .  مواد شیمیایی موجود در آن ها باعث حساسیت پوست و چشم می شود  وآسیبی فراتر از آنچه که تصورش را کنید به بدن وارد می کند. 

آیا تاید و مایع لباسشویی می تواند رنگ مورا از بین ببرد؟

در کنار این که می دانیم مایع لباسشویی اثرات منفی دارد اما بسیاری افراد آن را استفاده می کنند تا رنگ موهایشان را  پاک کنند اما آیا این روش اثر گذار است ؟

برای انجام این کار توصیه این است که ریموور های رنگ مو استفاده کنید زیرا متناسب با ساختار مو ساخته شده اند.امن و مقرون به صرفه هستند و عملکرد بهتری دارند.

در بعضی از موارد مایع لباسشویی می تواند باعث روشن شدن موشود اما اثر آن خیلی کم و ناچیز است و از طرفی برای ازبین بردن رنگ دائمی اثر مطلوبی ندارد زیرا مولکول های رنگ مو در پروسه رنگ کردن بزرگ تر از حالت طبیعی میشوند ومو را در بر می گیرند و به این راحتی نمی توانید با این روش آن ها را ازبین ببرید.

خدمات امیران سرویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )