رنگ مو

آشنایی با رنگ های سرد و گرم برای ترکیب رنگ ها با یکدیگر

حتما می دانید که رنگ هایی با تناژ قرمز ، نارنجی ، مسی و طلایی در گروه رنگ های گرم و رنگ هایی با تنازبنفش، آبیو سبز در گروه رنگ های سرد قرار دارند.در این رابطه توجه داشته باشید که هیچ گاه رنگ های سرد را با رنگ های گرم ترکیب نکنید ، بلکه به جای آن رنگ های اصلی را بررسی کنید تا اگر نقطه اشتراکی داشتند آنها را باهم مخلوط نمایید این مسئله در مورد ترکیب رنگ مو با یکدیگر نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که در ادمه بیشتر به آن پرداخته ایم. 

نحوه خواندن کاتالوگ رنگ مو

رنگ های کاتالوگ رنگ مو از 1 تا 10 درجه بندی می شوند. شماره رنگ ها هم هر چه به عدد 1 نزدیک تر باشد رنگ موها تیره تر و هر چه به عدد 10 نزدیک تر باشد رنگ موها روشن تر خواهد بود. این شماره را می توان به این شکل نشان داد:

رنگ 1 – سیاه .2- قهوه ای خیلی تیره. 3-قهوه ای تیره. 4-قهوه ای. 5- قهوهای متوسط. 6-قهوهای روشن. 7-بلوند تیره .8- بلوند متوسط . 9- بلوند روشن . 10- بلوند پلاتینی روشن هستند.

همچنین عدد هایی که بعد از ممیز آورده می شوند، نشان دهنده ی ترکیب رنگ اصلی با رنگ های فرعی اند. در همین رابطه توجه داشته باشید که رنگ های طبیعی (یا سری N) که قابلیت ترکیب با تمامی گروها را دارند ، به این  ترکیب تقسیم می شود . از شماره 1 تا4 در گروه رنگ های سرد قرار دارند ، از شماره 5تا 7 رنگ دانه  های قرمز بیشتری دارند و در گروه رنگ های گرم می گیند واز شماره 8 تا 10 نیز بیشتر رنگدانه ها زرد هستند و کاملا در گروه رنگ های گرم قرار می گیرند. 

شماره رنگ ها هم به صورت اعشاری نوشته می شود. عدد قبل از ممیز رنگ و پایه آن را نشان می دهد. همچنین اولیناولین عدد بعد از ممیز سایه اصلی رنگ و دومین عدد سایه فرعی رنگ را نشان می دهند. منظور از تناژ رنگ ها به طور مثال رنگ موی قهوه ای ،قرمز ، مسی ، بنفش ، آبی و سبز هستند گه برپایه رنگ می نشیند . درخواندن کاتالوگ علاوه بر عدد باید به حروف قبل از آن نیز توجه کنید که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

حروف و نام رنگ مو

.N:  طبیعی

.A : خاکستری

.C : دودی 

.G : طلائی

.M : زیتونی 

.B : بژ

.R : قرمز

.K : مسی 

.NF : فوق طبیعی

.PB :روشن مایل به بژ

.PG : روشن مایل به طلائی

.PS : روشن مایل به ماسه ای 

.S : ماسه ای 

رنگ مو

بهترین اکسیدان برای ترکیب با رنگ مو

ترکیب اکسیدان با رنگ مو تاثیر زیادی در بهبود کیفیت کار دارد و مو حالتی به خود می گیرد که انواع مدل مو زنانه را بهتر می توان روی آن اجرا کرد. به همین خاطر به عنوان کسی که قصد دارید موهایتان را درخانه رنگ کنید ، حتما باید با انواع اکسیدان آشنا شوید:

این نوع اکسیدان ضعیف ترین اکسیدان موجود دربازار است. از اکسیدان 3 درصد برای تیره کردن رنگساژ و هایلایت کردن موها استفاده می شود.

رنگ مو

2. اکسیدان 6 درصد

از این اکسیدان در بسیاری از ترکیبات رنگ مو استفاده می شود. برای رنگ زدن ریشه موها و ابروها هم می توان از این نوع اکسیدان استفاده کرد. همچنین برای رنگ کردن موها با پایه 1 تا 4 و موهای سفید از اکسیدان شش در صد استفاده می شود.

رنگ مو

3. اکسیدان 9 درصد

این نوع اکسیدان برای رنگ کردن موها با تناژ بولند است و باعث روشنی مو می شوند . برای رنگ کردن موها با پایه 5 تا 10 نیز از اکسیدان 9 درصد استفاده می شود.

4. اکسیدان 12 درصد

این اکسیدان قوی ترین مدل اکسیدان موجود در بازار است و می تواند به سرعت رنگ موها را روشن کند. از آنجایی که استفاده از این اکسیدان برای افراد مبتدی خطرناک است باید پیش از استفاده از آن احتمال آسیب دیدگی شدید مو را نیز در نظر بگیرید.

انتخاب واریاسیون برای رنگ مو

واریاسیون ها رنگ موی خالص و قوی که ترکیب مقدار کمی از آنها با سایر رنگ موها ایجاد سایه های زیبا در رنگ مو می شود. همچنین از واریاسیون برای تنظیم  تناژ رنگ و از بین بردن زردی یا قرمزی مو استفاده می شود. در ادمه انواع توضیحاتی در مورد انواع واریاسیون ارائه کرده ایم:

واریاسیون سبز تا حدی زیادی قرمزی و زردی مورا خنثی می کند و برای ترکیب با گروه M (زیتونی ) . Aوc مناسب است.

رنگ مو

این واریاسیون که خاصیت ضد نارنجی دارد در ترکیب با رنگ های گروه N گزینه ایدهه آلی است.

3. واریاسیون طلایی

واریاسیون طلایی یاهمه گروه ها ترکیب می شود و به رنگ مو تناژ طلایی و مایل به زرد می بخشد.

واریاسیون دودی نقره ای

این واریاسیون در نقطه مقابل واریاسیون طلایی است و خاصیت ضذ=د زردی دارد و تناژ رنگ مو را سیلور می کند . واریاسیون رنگ نقره ای باعث براق تر شدن رنگ موهم میشود. 

. پیشنهاد می کنیم رنگ هایی را که قرار است با یکدیگر ترکیب شوند از یک برند انتخاب کنید حتی در صورت امکان اکسیدان هم از همان برند باشد. 

. برای ترکیب رنگ مو بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که دارای اختلاف پایه زیادی با یکدیگر نیستند.

. در صورتی که رنگ زمینه موهای شما طبیعی است در زمان ترکیب رنگ موها با یکدیگر تعادل را رعایت کنید. 

. برای چگونگی ترکیب اکسیدان با رنگ موها حتما به راهنمای رنگ مو توجه داشته باشید . به این منظور اگر روی جعبه رنگ مو نسبت به اکسیدان به رنگ مو با عدد 1:2 مشخص شده است باید برای هر 1 تیوپ رنگ مو از 2 برابر اکسیدان استفاده کنید. اگر نسبت 1:1 نوشته شده است باید مقدار برابری از رنگ مو و اکسیدان را باهم ترکیب کنید. 

. درصورت استفاده ار واریاسیون ابتدا رنگ مو و واریاسیون را به کمک برس رنگ مو به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید سپس اکسیدان را به ترکیب رنگ مو اضافه کنید. 

 

 در این مطلب سعی کردیم سعی کردیم به صورت خلاصه مهم ترین نکاتی را که برای ترکیب رنگ مو نیاز دارید بیان کنیم مطمئن باشید اگر نکات بالا را به خوبی رعایت نماییید و یکی دو باری آزمون و خطا کنید ، در ترکیب رنگ موهای یکدیگر به یک استاد تبدیل خواهد شد و دیگر نیازی به رماجعه به آرایشگاه برای رنگ کردن موهایتان نخواهید داشت !.

سبزی مخصوص قورمه سبزی

سبزی قورمه سبزی به طور معمول متشکل از تره ، جعفری ، شنبلیله ، گشنیز واسفناج می باشد که البته این ترکیب در شهر های مختلف متفاوت است. متلا در شهر های جنوبی کشور سبزیجات معطر دیگری مثل سیر سبز وشوید نیز به ترکیب اصلی سبزی قورمه سبزی اضافه می شوند.

در استان آذربایجان هم به سبزی قورمه سبزی سبزیجاتی مثل ترخون اضافه می شود که باعث تند وتیز تر شدن طعم خورشت می شود یکی از نکات مهم در مورد سبزی قورمه سبزی این است که توصیه می شود از شنبلیله به مقدار کم در این خورش استفاده شود زیرا شنبلیله به مقدار زیاد میتواند باعث تاثیر منفی روی طعم و عطر خورش میشود.

خرد کردن سبز قورمه سبزی

سبزی قورمه سبزی برخلاف سبزی دیگر غذا ها مثل آش وکوکو باید به طور کامل به صورت ریز خرد شود . دلیل این امر این است که اگر سبزی قورمه سبزی به صورت درشت  خرد شود خورش جا نمی افتد .درصورتی که میخواهید خورش قورمه سبزی به خوبی روغن بیندازد حتما باید آنرا به صورت کاملا ریزخرد کنید اگر از چاقوبرای خرد کردن سبزی استفاده میکنید. حتما از یک چاقوی تیز استفاده کنید تاسبزی له نشود.

نشانه قورمه سبزی جا افتاده چیست؟

اصلی ترین نشانه ی یک قورمه سبزی جا افتاده و مجلسی این است که آب و دان قورمه سبزی از هم جدا نباشد.(یعنی زمانی که قورمه سبزی را خورش خوری میکشید سبزی ،لوبیا وکوشت قورمه سبزی از آب آن جدا نباشد.)نکته دیگراینکه وقتی خورش را روی برنج می ریزید نباید آب قرمه سبزی کف بشقاب جمع شودو برای اینکه بااین مشکل مواجه نشوید حتما در پایان پخت اجازه دهید آب اضافی قورمه سبزی تبخیر شود وشروع به روغن انداختن بکند سپس آنرا از روی حرارت بردارید وبکشد. 

خورشت قورمه سبزی جنوبی

اگر میخواهید قورمه سبزی شما مثل جنوبی ها سیاه وتند وتیز شود باید از سبزی خورشتی که کمی متفاوت تر از سبزی خورشتی معمولی است استفاده کنید. جنوبی ها از سیر سبز وشوید هم در سبزی خورشتی خود استفاده میکنند. 

نکته دیگر اینکه باید سبزی را بیشتر از حد معمول سرخ کنید تا کاملا سیاه شود ودر آخر هم باید به یاد داشته باشید که باید از فلفل سیاه و فلفل قرمز فراوان برای تند شدن خورش  قورمه سبزی جنوبی به صورت تند سرو می شود. 

خدمات امیران سرویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )