ماهی

مزه دار کردن ماهی به روش جنوبی ها

جنوب ایران برای مزه دار کردن ماهی از روش هایی استفاده می کنند که ماهی را بسیار خوشمزه و ترد می کند. برای مزه دار کردن ماهی میتوان از سبزیجات و ادویه های  گوناگونی استفاده کرد. برخی از این مواد را باهم مرور می کنیم. 

مزه دار کردن ماهی با گشنیز

این سبزی نه تنها در جنوب ایران بلکه بین اعراب وهندی ها هم یکی از پر مصرف ترین سبزی هاست. در انواع قلیه برای پر کردن داخل شکم ماهی و در انواع کاری ها از این سبزی معطر استغفاده می شود. این سبزی علاوه بر اینکه خاصیت میکروب زدایی دارد ضد نفخ و دل درد هم هست. 

ماهی

مزه دار کردن ماهی با سیر و پیاز

این دویار دوست داشتنی در واقع جزءلاینفک بیشتر غذاها هستند و هر دو از نظر طب سنتی گرم و خشک هستند. سیر کاهش دهنده فشار خون و آنتی بیوتیک طبیعی و پیاز هم به عنوان پایین آورنده قند خون و یک انسولین طبیعی بسیار محبوب است.

این گیاه خوشبوی مدیترانه برای از بین بردن بوی بد و تند ماهی ، میگو و مرغ بهترین انتخاب است . برای نگهداری رزماری تازه برگهای آن را از ساقه جدا کنید و درون دستمال کاغذی گذاشته و بعد در یک کیسه فریزر قرار دهید.

ماهی

این ریشه دوست داشتنی گل سر سبد آشپزی سبک هندی و چینی است . زنجبیل علاوه بر خاصیت انرژی زایی کلسترول خون را پایین می آورد و به هضم غذا کمک می کند واز همه مهم تر اینکه خاصیت ضد سرطانی دارد.

مزه دار کردن ماهی با تمر هندی ، این خوراکی ترش و پر خاصیت

تمر هندی اصالتا آفریقایی است، این گیاه اولین بار در مناطق استوایی قاره آفریقا روییده است. تمر هندی صدها سال پیش به وسیله کشتی به هند منتقل شد و در آنجا پرورش پیدا کرد. پس از آن که این گیاه در سرار جهان پخش شد. این روز ها شما با سر زدن به بازاار تمر هندی را در دو نوع شور وشیرین پیدا می کنید . تمر هندی رسیده و شیرین به عنوان میوه مصرف می شود.تمر هندی خاضیت ضد درد و ضد باکترایی هم دارد و مهم تر از همه منبعی غنی از آنتی اکسیدان است . پس این خوراکی خوشمزه اصلا دست کم نگیرید.

خدمات امیران سرویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )