ماکارانی

طرز تهیه ماکارانی

یکی از بی رغیب ترین غذاهای دنیا ازنظر تنوع،ماکارانی است. این غذای محبوب در اکثر کشورهای دنیا تهیه می شود. وحتی هر فردی می تواند ادعا کند که دستور تهیه مخصوص خودش رابرای تهیه این غذای خوشمزه دارد. ماکارانی یعنی خلاقیت!! پس میتوانید مواد ماکارانی را مطابق میل وسلیقه خودتان تهیه کنید، اما اگر قرار است برای دیگران آشپزی کنیدباید سراغ دستوری بروید که اکثر افراد از آن خوششان بیاید. مادر این آموزش یکی از محبوب ترین دستورهای ماکارانی را برایتان آماده مرده ایم که مناسب ذائقه ایرانی است. برای مشاهده طرز تهیه ماکارانی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

ماکارانی …..500 گرم

گوشت چرخ کرده …..300 گرم

سیب زمینی بزرگ …..1عدد

پیاز ……2 عدد

رب گوجه فرنگی ….3 قاشق غذاخوری

سس کچاپ ….2 قاشق غذا خوری 

آویشن ….1 قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه……به اندازه کافی 

پاپریکا ،زرد چوبه وکاری …..به اندازه کافی

 

ماکارانی

مرحله اول : طرز تهیه ماکارانی

برای تهیه ماکارانی خوشمزه به روش سنتی ایرانی ابتدا پیاز ها را شسته و پس از پوست گرفتن ، آن هارا به شکل نگینی و یک اندازه خرد کنید. بهتر است تکه های پیاز خیلی بزرگ یه خیلی کوچک نباشد .تابه بزرگی را روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم

توجه کنید که قرار است تمام مایع ماکارانی را در همین ظرف تهیه کنیم. پس باید به اندازه کافی جادار باشد. بعد از داغ شدن ظرف روغن مایع را اضافه می کنیم .توجه کنید که این روغن باید به اندازه ای باشد که کل مواد را در آن تفت دهید .پس نباید خیلی کم باشد.

پیاز هارا داخل تابه ریخته وبا کمی زرد چوبه ونمک تفت می دهیم تا کمی طلایی شوددقت کنید که حرارت باید متوسط باشد و در این مرحله گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و تفت دهیم تا کمی آب گوشت کشیده شود .

ممرحله چهارم

اگر از ابتدا روغن کافی در تابه ریخته باشید حالا با کنار زدن مواد ، کمی روغن در تابه باقی می ماند.در این روغن ، ابتدا رب گوجه فرنگی را چند دقیقه تفت دهید تا رنگش تغیییر کند وسپس با گوشت و پیاز مخلوط کنید به مایع مکارانی فلفل و زرد چوبه و کاری را اضافه می کنیم .

مرحله پنجم

حالا کمی مواد را باهم قاطی کنید وسپس آن را بچشید تا در صورت نیاز ، کمی نمک به آن اضافه کنید. دقت کنید که نمک و رب به اندازه ای باشد که هم 500 گرم ماکارانی را خوشرنگ کند وهم بعد از طبخ ،طعم مطبوعی داشته باشید .

ماکارانی

مرحله ششم

دراین مرحله بعد از اینکه کمی مواد درون تابه تفت دادیم ، به آن آویشن  وسس کچاپ را اضافه می کنیم. بهتر است از برگ های سبز و خشک آویشن استفاده کنید وآن هارا خودتان با دست کمی پودر کنید تا ماکارانی خوشمزه تری داشته باشید.

آویشن از جمله ادویه هایی است که نمی توانید زمان زیادی از آن نگهداری کنید چون عطر وبویش را از دست می دهد وباعث تلخی غذا می شود و همیشه از آویشن تازه وبه اندازه در غذا استفاده کنید . حالا باید ماکارانی ها را بپزید.

ماکارانی

در این مرحله قابلمه بزرگی را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید. اگر ظرف شما کوچک باشد ،ماکارانی ها به هم بچسبدو خمیر شود. بعد از اینکه آب جوش آمد کمی روغن و نمک به آن اضافه کرده و ماکارانی هارا در آن می پزیم.

اگر دوست دارید ماکارانی شما زود تر وخوشرنگ تر باشد،به آب جوش کمی زرد چوبه اضافه کنید. بعد از اینکه ماکارانی ها نرم شد آن هارا در آبکش ریخته وکمی رویش آب سرد می گیریم . آب سرد باعث می شود تا نشاسته اضافی آن خارج شود.

مرحله دهم

 دقت کنید نباید خیلی سفت یا خیلی خمیر باشد . قابلمه بزرگی را روی حرارت گذاشته وکمی روغن و زرد چوبه می ریزیم . سپس سیب زمینی های حلقه ای را با فاصله روی روغن می چینیم حالا باید مایع ماکارانی را به خوبی با ماکارانی ها مخلوط کنید. 

یک نکته بسیار مهم این است که نباید به هیچ وجه مایع ماکارانی ته قابلمه و لای سیب زمینی ها بریزید ، چون میسوزند وته دیگ شما را خراب میکند . پس ابتدا کمی ماکارانی را در قابلمه بریزید وبعد داخل قابلمه ماکارانی را با مایع قاطی کنید.

توجه داشته باشید که باید مواد را به آرامی مخلوط کنید تا مایع ماکارانی به شکلی یکدست مخلوط شود. به مدت 30 الی 40 دقیقه بگذارید تا ماکارانی شما دم بکشد . دقت کنید بعد از آماده شدن کمی در قابلمه را باز بگذارید تا ماکارانی نچسبد.

….نووش جاان…..

 

 

خدمات امیران سرویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )