کباب کوبیده

نکات کباب کوبیده

برخلاف ظاهرساده اش ،کباب کوبیده یکی از سخت ترین نوع کباب هاست .برای تهیه این کباب خوشمزه باید به چندین نکته توجه داشته باشید چرا که ممکن است تمامی تلاش های شما با ریختن کباب ها بر روی آتش از بین برود. نیازی نیست تا یک آشپز حرفه ای باشید تا از پس درست کردن این غذای سنتی بر بیایید تنها باید تمامی مراحل را از ابتدا به درستی انجام داده و هیچ چیزی را از قلم نیاندازید . ما در این جا فهرستی از رایج ترین اشتباهات افراد وهمین طور ترفندهایی برای داشتن یک کباب کوبیده بی نقص فوق العاده برایتان آماده کرده ایم. 

نکات طلایی کباب کوبیده

گوشت مناسب کوبیده 

برای کباب کوبیده بهتر است از گوشت سر دست وگردن استفاده کنید.نمی توان کباب کوبیده را خیلی خشک درست کرد پس حتما به همراه گوشت،کمی دنبه نبز تهیه کنید. گوشت فاقد چربی برای این کباب مناسب نیست وباعث خشک شدن وسفت شدن کباب می شود. 

کباب کوبیده

شستن گوشت ممنوع

یکی از نکاتی که باعث منسجم شدن کباب کوبیده رستورانی می شود این است که گوشت را قبل از چرخ کردن نمی شویند ،پس گوشت کباب را نباید بشویید. این کار باعث میشود که گوشت چسبنگی خودش را از دست بدهد. به همین دلیل بهتر است از مراکز پروتئینی معتبر گوشت را تهیه کنید.

روش چرخ کردن

برای این گوشت کباب کاملا یکدست باشد، باید گوشت و دنبه را باهم چرخ کنید ، به این صورت که گوشت و تکه های چرب یار به صورت کوچک خرد کنید وبه صورت ترکیبی چرخ کنید. برای اینکه گوشت کاملا له شود می توانی بیش از یکبار آن را چرخ کنید.

کباب کوبیده

گوشت کباب کوبیده باید با پیاز مزه دار شود،متناسب با میزان گوشت، یک یاچند پیاز را رنده ریز کنید وسپس به خوبی آب اضافی آن راجدا کنید.( آب پیاز را دور نریزید).بهتر است از میکسر استفاده نکید چرا که میکسر پیاز را کاملا پوره وله میکند. پیاز آب دار در مایع کباب ،حتما آن را خراب می کند.

فوت کوزه گری چسبیده شدن مایه کوبیده

یکی از روش هایی که برای چسبندگی بیشتر مایه کوبیده استفاده می شود. این است که از مقداری گوشت مرغ استفاده می شود . شما هم می توانید برای چسبندگی بیشتر، کمی گوشت مرغ چرخ شده نیز به مواد کباب اضافه کنید .البته این کار الزامی نیست.

جوش شیرین

یکی از مصارف جوش شیرین، در کباب کوبیده است .البته از آن جایی که با استفاده از جوش شیرین آهن گوشت از بین می رود بهتر است همیشه از این روش استفاده نکنید. با اضافه کردن جوش شیرین کباب کوبیده شما علاوه بر اینکه از سیخ نمی ریزد بلکه شکل وظاهری یه دست تر نیز خواهد داشت.

کباب کوبیده

ورز دادن کوبیده

مهم ترین مرحله در تهیه کباب کوبیده ، ورز دادن آن است . هر چقدر بیشتر ورز دهید بهتر است . خودتان بعد از مدتی متوجه می شوید که گوشت کمی رنگش در اثر ورز دادن تغییر میکند ودیگر به ظرف یا  انگشتانتان نمی چسبد. برای یک تا دوکیلو گوشت کباب این کارچندان سخت نیست اما برای میزان بیشتر ، حتما گوشت ها جدا جدا ورز دهید.

بعد از اینکه گوشت را خوب ورز دادید و ادویه های دلخواهتان را (معمولا فقط نمک و فلفل سیاه استفاده می شود). به آن اضافه کردید ، حتما آن را حداقل 5 ساعت در یخچال استراحت دهید. به هیچ وجه این مرحله رااز قلم نیندازید. استراحت دادن گوشت باعث می شود طعم آن دلپذیر تر شود.

نکات سیخ کوبیده

بهتر است یه استکاچ وسیم ظرفشویی مخصوص سیخ کباب کنار بگذارید. بعد از هر بار استفاده ،سیخ ها را با دقت بشویید تا هیچ اثری از چربی یا سوختگی روی آن نباشد. سیخ باید کاملا تمیز وخشک باشد تا بتواند روی آن کباب بزنید .قبل از سیخ زدن بهتر است سیخ های تمیز رادر داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا کمی سرد شوند.

سیخ کردن کوبیده

هنگام کباب  زدن میتوانید سیخ وهمین طور دستتان را با کمی آب پیاز خیس کنید دوطرف گوشت های سیخ کسیده شده رااز زیر و رو به خوبی با نگشتتان فشار دهید تا به سیخ چسبیده ورد انگشتتان روی کباب شکل بدهد.

کباب کردن کوبیده 

برای داشتن کباب خوشمزه بهتر است آن را روی زغال کباب کنید. البته کباب پز نیز می تواند به شکل یکسانی حرارت را منقل کند و برای این کار مناسب است. در ابتدای کباب کردن باید شغله بالا باشد تا روی کباب خودش را کمی بگسرد . باید به سرعت سیخ هارا بچرخانید وهمین طور آتش را باد بزنید .

مقالات جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )