کیک

طرز تهیه کیک وانیلی

کیک وانیلی از کیک های ساده و پرطرفدار بین المللی است که معمولا به عنوان کیک پایه هم استفاده می شود .برای مشاهده آموزش کامل ومرحله مرحله ظرز تهیه کیک وانیلی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک وانیلی

تخم مرغ   3عدد 

آرد   2ونیم لیوان

شکر  1لیوان

شیر    1لیوان 

روغن مایع   1/2لیوان 

بکینگ پودر   1 قاشق غذاخوری

وانیل   1 قاشق مربا خوری 

کیک

طرز تهیه کیک وانیل :مرحله اول

برای تهیه کیک وانیلی خوشمزه ابتدای کار از 30 دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم،سپس در فضای آشپز خانه قرار می دهیم مواد با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شوند.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ به دمای محیط رسیده را به همراه شکر و وانیل درون یه کاسه مناسب اضافه می کنیم ، سپس با دور تند همزن به مدت 5 تا 7 دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کس دار شود.

حالا ابتدا روغن مایع ، سپس شیر را به ترتیب به مخلوط تخم مرغ وشکر اضافه می کنیم ،سپس مجددا با همزن برقی به مدت 1 دقیقه درحد ترکیب شددن مخلوط میکنیم، درادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون کاسه می ریزیم ومخلوط آرد را درون الک می ریزیم و2 مرتبه الک میکنیم سپس مجددا الک میریزیم وطی 3 مرحله تخم مرغ الک می کنیم

حالا مایه کیک وانیلی را بالیسک به صورت دورانی وچرخشی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.در ادامه فر را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم سپس اجازه می دهیم به طورکامل گرم شود.

دراین مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم ، سپس کف قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم،، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

حالا دراین مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم،سپس اجازه می دهیم کیک به مدت 40 تا 50 دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

کیک

دراین مرحله خلال دندان یا سیخ چوبی را درون کیک فرو می بریم ،سپس خارج میکنیم، در صورتی که چیزی به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است سپس آن را از فر خارج می کنیم.

درنهایت اجازه می دهیم کیک در دمای محیط به طور کامل خنک شود ، سپس از قالب خارج میکنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم . در آخر تزئینمقداری پودر قند درون الک می ریزیم سپس روی کیک الک میکنیم.

نووش جاان.

مقالات مهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )