مرغ

هورمون مرغ را چگونه از بین ببریم؟

باتوجه به صنعتی شدن مواد غذایی وسرعت بالای تولید آن ها برای تولید گوشت سفید حاصل طیور وتامین سلامت وبالا بردن خط تولیدآن ها در برخی از مرغ ها از هورمون وآنتی بیوتیک های صنعتی استفاده می شود.

هورمون ها وآنتی بیوتیک های مصرفی در طیور برای سلامتی انسان ها خطرناک هستند.

متخصصان صنایع غذایی و تغذیه توصیه می کنند از طیور سالم (مثلا مرغ سبزیا دارای درجه+A) استفاده کنید یا در غیر این صورت گوشت سفید را به خوبی بپزید.

هورمون مرغ را با پخت از بین ببرید

مرغ را درقابلمه که گذاشتید مقداری آب سرد روی آن بریزید.بعد از پنج دقیقه از روی گاز بردارید آب کدر رنگی همراه با لردی (کف)روی قابلمه را میگیرید.آن آب کدر وبرد ، همان آمپول های هورمونی هستند که به مرغ می زنند .مرغ را دربیاورید از قابلمه زیر شیر بگیرید ،تا آنلردها پاک شود و قابلمه را مجدداشسته ومرغ را با پیاز وهویج بپزید. طبق معمول مرغ شما خوشمزه تر بدون هورمون است. امتحان کنید .برای این که هورمون گوشت مرغ رو تقریبا کم کنید توی غذاهاتون موقعی که مرغ رو توی قابلمه می گذارید تا پخته شود چند عدد هویج حلقه حلقه کنید ولابلای مرغ ها بچینید بعد همراه با  مرغ بپزند وموقع سرغذا هویج هارا بیرون بریزید چون هویج باعث جذب هورمون های مرغ میشود.

برخی از نواحی گوشت سفید چری دارد برای افراد دارای رژیم غذایی وورزشکاران مناسب نیستند.

ران مرغ برای افراد کم خون وکسانی که میخوهند پوست وموی بهتری داشته باشند مفید است ولی ورزشکاران وافرادی که قصد لاغری دارند بهتر است سینه مرغ استفاده کنند .به یاد داشته باشید به علت وجود هورمون های تزریقی به طیور استفاده از پوست آنها می تواند باعث به ریختن هورمون های ونتیجه به افزایشرشد موهای زائد شود.

خورشت مرغ وزعفران ؛غذایی فوق العاده لذیذ وخوش عطر ورنگ

خورشت مرغ وزعفران غذایی بسیار خوش عطر لذیذ است که میتواند از خورشت خوشمزه برای مهمانی ها ومجالستان هم استفاده کنید.
مواد لازم:
سینه مرغ یک کیلو
زعفران دم شده 1 سوم استکان
ماست رقیق 1 لیوان
پیاز یک عدد
نمک وفلفل و کره به میزان لازم
هویج 2 عدد متوسط
فلفل دلمه یک عدد متوسط
طرز تهیه :
ابتدا سینه مرغ را به مربع های کوچک تقسیم می کنیم.
پیاز داغ درست می کنیم وبعد از سرخ شدن به آن مقدار کمی زرد چوبه و نمک وفلفل سیاه می زنیم. سینه های مرغ را به ظرف اضافه کرده وبه مدت 10 دقیه کامل تفت می دهیم.
هویج خرد شده وفلفل دلمه را به مواد اضافه می کنیم.
ماست رقیق شده را بازعفران دم شده در ظرف ریخته و کره را هم اضافه می کنیم وحسابی هم میزنیم تا همه مرغ هابه سس آغشته شود.
زیر قابمله را کاملا کم میکنیم تا مواد با حرارت کم به مدت 40 دقیقه پخته وخورشت کاملا جا بیفتد.

مزه دار کردن را ازیاد نبرید !

شک نکید که پختن مرغ در آب وتنها اضافه کردن کمی زرد چوبه وپیاز برای مزه دار شدن آن کافی نیست .بهتر است قبل از پخت چند ساعتی مرغ مزه دار کنید.متناسب بانوع خوراکی که میخواهید بپزید میتوانید با آب ونمک ویا انواع واقسام سبزیجات وروغن زیتون ان را استراحت دهید تا حسابی مزه دار شود.

درگذشته که اکثرا افراد باید مرغ کامل خریداری میکردند ، گاهی قسمت هایی از مرغ دور ریخته یا مصرف نمی کردند.امروز علاوه بر مرغ کامل ،میتوانید از فروشگاه ها قطعات دلخواه مرغ را تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که میتوانید با گردن وبال ودل وجگر مرغ نیز غذاهای خوشمزه ومتنوع درست کنید.

مرغ

برخلاف گوشت قرمز که نمک ، موجب دیرپز شدن آن می شود ،مرغ راباید از ابتدا با نمک وسایر ادویه جات مثل فلفل،آویشن ،زردچوبه ،ویا زعفران مزه دار کرد.اگر مرغ را درسته یا به صورت مرغ شکم پر می پزید به داخل بدن مرغ نیز ادیه بزنید.

اشتباه سوم: درآب نمک نخواباندن گوشت مرغ

یکی از اصولی که هنگام طبخ مرغ های رستورانی همیشه رعایت می شود،خواباندن مرغ در آب ونمک است .این کار به شما مرغی ترد تر و خوشمزه تر می دهد تمام قسمت های بدن مرغ طعمی یکدست وعالی داشته باشند.

اشتباه چهارم :پختن وارونه مرغ !

شاید این برایتان خنده دار باشد اما واقعا مهم است که مرغ درسته را چگونه واز چه سمتی بپزید.!.هنگام طبخ مرغ در فر،سینه آن را به پایین بگذارید.یادتان باشد که سینه مرغ بزرگترین ولخم ترین قسمت مرغ است .بااین کار سینه مرغ آب زیادی از دست نداده ودر نتیجه خشک نمی شد. 

اگر دلتان مرغ خوشمزه می خواهد باید اجازه دهید تا بعد از پختن پوست مرغ با گریل سرخ وبرشته شود.البته در بعضی غذاها نمی توانید مرغ را با پوست بپزیم. ولی خب بهتر است مرغ را باپوست خودش طعم دار شود ، سپس پوستش را جدا کرده ودور بزیزیم.

اگر شما هم به قدری مست عطر وبوی خوراک خوشمزه تان می شوید ودوست دارید هر چه سریع تر ، دلی از عزا در بیاورید ، باید بدانید که بهتر است بعد از آماده شدن مرغ،15 دقیقه به آن زمان بدهید، سپس آنرا بکشید. با این کار مرغ شما آبدار تر وجا افتاده تر میشود.

خدمات امیران سرویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )