شیره انگور

این افراد به شیره انگور لب نزنند/ حقایقی درباره شیره انگور که نمی دانستید.

شیره انگور با وجود فواید بسیار ضررهایی هم دارد به این موضوع ادامه بیشتر پرداخته ایم.

شیره انگور که در طب سنتی به آن دبس یا دوشاب میگویند محصولی تهیه شده از آب انگور است.(شیره)

انگوردارای ویتامین هاومواد معدنی فراوانی است وفواید زیادی برای سلامتی دارد.

طبع شیره انگور گرم وتر است وبرای افراد سرد مزاج مفید است مصلح دوشاب یا شیره انگور تخم ریحان است .

سئ

فواید شیره انگور

باهم نگاهی خواهیم داشت  به فواید شیره انگور که شامل :

تقویت سیستم ایمنی 

شیره انگور دارای ویتامین های A.B.Cواملاحی چون آهن ،منیزیم،فسفر،پتاسیم و کلسیم است وبرای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است . شیره انگور به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان موجب افزایش گلبول های سفید در بدن وبالا رفتن ایمنی بدن میشود وبدن را دربرابربیماری ها محافظت میکند.

شیره انگور

افزایش انژری

شیره انگور با داشتن ویتامین ها ومواد معدنی حیاتی وکالری بیشتری نسبت به انگور مصرف میزان کمی از آن باعث تأمین انرژی مورد نیاز بدن می شود .همچنین شیره انگور دارای قند طبیعی فراوان بوده که این قند خیلی سریع در بدن حل شده وانرژی بدن را تأمین میکند.
رقیق شدن خون
شیره انگور به دلیل داشتن ماده ی معدنی پتاسیم سبب رقیق شدن خون وجلو گیری از حمله قلبی شده وبه پیشگیری از بیماری هایی مانند آمبولی ،و رگ های واریسی کمک می کند.

شیره انگور

درمان کم خونی

شیره انگور حاوی آهن و ویتامین B12 است که نقش بسیار مؤثری را در خون ساز ی با افزایش سطح گلبول قرمز در بدن دارندبه همین خاطر مصرف یک الی دوقاشق غذا خوری شیره انگور یک سوم از نیاز روزانه بدن به آهن را تأمین میکند وبرای رفع کم خونی مفید است .

آنتی اکسیدان های متنوع و فراوان شیره انگور از سرطانی شدن سلول های بدن توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند وسبب تحریک ترشح بیشتر وافزایش سطح گلبول سفید دربدن می شوند دوشاب همچنین برای درمان عفونت والتهاب بسیار مؤثر است وآثار شیمی درمانی را کاهش میدهد.

قند طبیعی و ویتامین های حیاتی شیره انگور موجب تقویت سلول های مغزی وتامین انرژی فعالیت این سلول ها می شود .همچنین شیره انگور به دلیل طبع گرم سبب بهبود عملکرد سلول های مغزی شده ودر تقویت حافظه وجلوگیری از پیری مغز نقش مؤثر دارد.

آرامش اعصاب و بهبودخلق وخو

منیزیم موجود در شیره انگور به متعادل شدن کلسیم موجود در رگ های عصبی وخونی کمک وباعث آرامش اعصاب وبهبود خلق وخو، افزایش نشاط و انرژی افراد دچار افسردگی می شود.

بهبود عملکرد گوارش

مصرف شیره انگور سبب پاکسازی روده ومعده ، دفع اوره از بدن شده و ضد نفخ است به دلیل موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش میشود .

شیره انگور

باز کنندگی مجاری کبد

شیره انگور سبب باز کنندگی گرفتگی ها میشود به همین خاطر مصرف شیره انگور همراه با سرکه انگور برای جلوگیری از ایجاد انسداد در مجاری کبد توصیه می شود. 

شیره انگور

شیره انگور اثر نرم کنندگی وضد التهابی در ناحیه حلق دارد و قرقره مخلوط شیره انگور وآب به افرادی که فصل زمستان دچار التهاب حلق وسرفه می شوند توصیه میگردد .

افزایش وزن و چاقی

کالری شیره انگور به دلیل قندی که در این ماده غذایی وجود دارد به نسبت زیاد است .هر 100 گرم شیره انگور دارای 329 کالری است بنابراین مصرف شیره انگور به افراد کم بنیه ولاغر برای چاق شدن و تأمین انرژی بدن توصیه می شود مصرف این شیره به افراد چاق یا کم تحرک توصیه نمی  شود .

در ضمن امیران سرویس به شما تضمین میدهد با کمترین قیمت و بهترین ابزار و دستگاه بدون آسیب به لوله یا کاسه توالت ایرانی و فرنگی مشکل شما مشتریان عزیز را بر طرف کند

شیره انگور

خواص شیره انگور برای چاقی صورت

شیره انگور انرژی زا بوده وکالری فراوانی دارد به همین خاطر برای چاقی موضعی صورت مؤثر است .برای چاقی صورت می توانید از شربت تهیه شده از شیره انگور استفاده کنید ویا شیره انگور را به شیر یا شیر برنج افزوده و نوش جان نمایید.

خواص شیره انگور برای پوست

فواید شیره انگور برای پوست عبارتند از :
مصرف شیره انگور باعث ترمیم بافت های آسیب دیده پوست وجلو گیره از پیری پوست میشود.
مصرف شیره انگور با افزایش گلبول های قرمز خون به خوش رنگی و سرخی پوست کمک میکند.
مصرف شیره انگور سبب محافظت از پوست دربرابر آثار مضر نور آفتاب می شود.
مصرف شیره انگور برای التیام ورم هایی که به علت ضربه در بدن ایجاد شده بسیار مؤثر است.
مصرف شیره انگور به صورت خوراکی یا ماسک سبب از بین رفتن لک وچین وچروکهای صورت شده واز افتادگی پوست پیشگیری میکند.

فواید شیره انگور برای مو

لینولئیک اسید موجود در شیره انگور موجب سلامت موو جلوگیری از ریزش مو میشود ویتاامین ای وآنتی اکسیدان موجود درآن نیز انواع مشکلات مورا کاهش می دهد. همچنین شیره انگور حاوی آهن و ویتامین B12است که موجب جریان خون در سر وداشتن موهایی سالم وشاداب خواهد شد.

خواص شیره انگور برای کودکان

کودکان برای رشد به مواد مغذی بیشتری نیاز دارند بنابراین مصرف شیره انگور به دلیل مواد معدنی وویتامین های فراوان برای رشد کودکان مؤثر است مصرف شیره انگور به دلیل کالری بالا به کودکان ضعیف لاغر ویا افرادی که دراثر بیماری های کولانی یا عمل جراحی ضعیف شده اند توصیه میشود.

خواص شیره انگور برای خانم ها

شیره انگور حاوی آهن کلسیم ومنیزیم است ومیتوانید از درد دوران قاعدگی به دلیل کمبود آهن ایجاد می شود پیشگیری کند و گرفتگی های دوران قاعدگی درمان نموده واز ماهیچه رحم نیز محافظت میکند. همچنین مصرف شیره انگور از بدن در دوران بعد از یائسگی در برابر بروز بیماری های استخوانی محافظت میکند.

شیره انگور برای خانم های باردار و شیرده

زنان کم بنیه به خصوص در زمان بارداری بهتر است از شیره انگور استفاده نمایند زیرا شیره انگور دارای مواد مغذی فراوان بوده وباعث تقویت قوای جسمانی ورشد بهتر جنین میشود. مصرف شیره انگور در بارداری به دلیل داشتن فسفر ، کلسیم ،منیزیم و ویتامین Kبرای افزایش تراکم استخوان ها و جبران کمبود کلسیم توصیه میشود. خانم باردار دچار دیابت نباید در مصرف شیره انگورزیاده روی کنند. مادرانی که شیر رقیقی دارند میتوانند با مصرف شیره انگور زیاده روی کنند .مادرانی که شیر رقیقی دارند میتوانند با مصرف شیره مرغوب انگور شیر غلظی داشته باشند.

خواص شیره انگور برای آقایان

شیره انگور به دلیل ویتامین ها ومواد مغذی فراوان انرژی زا بوده وسبب افزایش تمایل جنسی در آقایان میشود.مصرف شیره انگور به تولید سالم هورمون های جنسی کمک میکند مصرف شیره انگور به دلیل طبع گرم تحریک کننده میل جنسی درافرادی است طبع سرددارند.

مقدار مصرف معمول شیره انگور برای بزرگسالان یک تا سه قاشق غذا خوری وبرای کودکان یه تا سه قاشق مرابا خوری در روز است .
استفاده از شیره انگور در فصل زمستان که بدن دچار ضعف می شود ودرمان وتسکین بیمماری های فصول سرد توصیه می شود .
مضرات شیره انگور
طبع شیره انگور گرم وتر است ومصرف زیاد آن برای افراد گرم مزاج ممکن است باعث غلیظ شدن صفرا ، اینجاد سردرد ، بالا رفتن حرارت بدم وجوش میشود .
شیره انگور به دلیل قند زیاد برای افراد دیابتی مضراست.
کالری بالا شیره انگور باعث چاقی و اضافه وزن درافراد کم تحرک میشود.

خدمات امیران سرویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )