9حقیقت تلخ درباره ی تماشای انیمیشن های قدیمی که احتمالا نمی دانستنید

تاریخچه ی انیمیشن بسیار فراتر از آن چیزی است که همه فکر می کنند،مورخان استدلال می کنند که حتی برخی از نقاشی هایی که در غار ها کشف شده اند نشان دهنده ی تلاش انسان های نخستین خلق تصاویر متحرک وتعریف داستان هایش به زبان تصویر است. وقتی  کسی می خواهد انیمیشن های قدیمی تماشا کند گزینه های زیادی برای انتخاب وجوددارد هرچه کارتون های بیشتری ساخته شود تعدادآثار کلاسیک هم به همان نسبت افزایش پیدا می کند باااین  حال تماشای یک کارتون قدیمی همیشه آسان نیست.

اینکه انیمیشن های قدیمی دقیقا به چه آثاری گفنه میشود بستگی به این دارد که ازچه کسی بپرسید . برای برخی از مردم این دو کلمه کارتون های نوستالژیک وسیاه و سفیدی که در سینما تماشا میکردند تداعی میکند با افکاری که آن ها را به روز های اولیه انیمیشن باز می گردانند برای دیگران کارتون های دهه ی1990 یاحتی همین چند سال پیش قدیمی به حساب می آیند صرف نظر از دهه معمولا مانع ها ی زیادی برای باز بینی کارتون ها یقدیمی وجود دارد که درادامه 9نمونه ازآن هارا نام بردیم .

اصلن وضعیت خوبی نیست زمانی که می خواهید از سرویس بهداشتی استفاده کنید و بعد از چند دقیقه با کاسه توالت پر از فاضلاب همراه با بوی بد و وضعیت شرم آور روبرو شوید و کاری از دستتان برنیایید 

این اتفاق برای همه ما افتاده و همیشه هم دردسر ساز بوده است . در این مطلب نحوه رفع گرفتگی توالت فرنگی را آموزش ببینید تا در هر زمان و هرمکان بتوانید گرفتگی فاضلاب دستشویی را باز کنید.

و دیگر نیاز نیست پولی بابت خدمات دهید خودتان دست به کار شوید

 

سئوالی که در اینجا پیش می آید این است که چگونه گرفتگی توالت ایرانی یا فرنگی را رفع کنیم؟ در ادامه خدمات امیران سرویس توضیحاتی در این باره داده شده و میتوانید از آن استفاده کنید به راحتی مشکل گرفتگی را حل نمایید.

9.برخی از انیمیشن های قدیمی به راحتی در طول زمان ازبین رفته وبه دست فراموشی سپرده شده اند.

طرفداران انیمیشن عموما بر سر این توافق دارند که«سفید برفی وهفت کوتوله »محصول دیزنی، خالق اولین های زیادی در دنیای انیمیشن بود.«سفید برفی »اولین فیلم بلند انیمیشنی بود که باسِل انیمیشن (پویا نمایی روی طلق )وبه صورت رنگی ساخته شد.

هنگامی که بسیاری از انیمیشن های اولیه در طول زمان ازبین رفته اند این سئوال مطرح میشود که اولین فیلم بلند انیمیشنی به واقع کرده است. فیلم های فراموش شده وازبین رفته ای وجود دارند که تصور میشود اولین انیمیشن بلند تولید شده حتی قبل از «سفیدبرفی» باشد مانند «یک حواری »محصول 1917.

با این  حال این تنها بخشی از مشکل است بسیاری از انیمیشن ها وفیلم های کوتاه قدیمی به سادگی در طول زمان به دست فراموشی سپرده میشوند برخی حتی ناتمام بوده وتازمانی که به نحوی دوباره بازسازی نشوندهرگز نمیتوان به اندازه ی دیگری آثار مشابه از آن ها لذت برد .

9حقیقت تلخ درباره ی تماشای انیمیشن های قدیمی که احتمالا نمی دانستنید

هیچ آدمی درهیچ کاری استاد بدنیا نمی آید بنابراین طبیعتا اولین آثار اکثرا انیماتورها وحتی استودیوها احتملا به اندازه ی کارهای بعدی آن ها حتی با وجود جذابیت های مختص خودپیچیده نخواهد بود توسعه ترفندها وفناوری برای کمک به اجرای روان تر انیمیشن و کشف اینکه چه چیزی کار میکند وچه چیزی نه ممکن است زمان برباشد .
این به ویژه درمورد انیمیشن های اولیه آن هم زمانی که کل این ژانر نوپا بوده و روزهای اولیه حیات خودرا سپری میکرد ه صادق است به همین دلیل تعدادی از انیمیشن های اولیه را میتوان بیشاز هر چیز دیگری تجربی دانست.

9حقیقت تلخ درباره ی تماشای انیمیشن های قدیمی که احتمالا نمی دانستنید

حتی باوجود تکنولوژی مناسب انیماتورها واستودیوها به زمان نباز دارند تاروش وسبک خود را پیدا کنند. شخصیت های کارتونی اغلب قبل از اینکه نماد های محبوب وآشنا ی طرفداران تبدلی شوند تغییرات مختلفی را تجربه میکنند به عنوان مثال «بتی بوپ»سگی بود که در برخی از انیمیشن های کوتاه دیده میشد بتی درنهایت به یک دختر نوجوان تبدیل شد وگوش های آویزان او تبدیل به گوشواره ی حلقه ای معروفش شدند.
حتی صنعت انیمیشن به طور کل میتواند این موضوع را منعکس کند. چرا اکثرا فیلم های انیمیشن بلند اولیه درواقع بااستفاده از مدل های عروسکی یا برش های کاغذی بااستاپ موشن ساخته میشدند این روش ادامه داشت تازمانی که «سفید برفی و هفت کوتوله »دیزنی به اولین فیلم بلند انیمیشن سِل تبدیل شد که قالب برای چندین دهه برفیلمها ی انیمیشنی بلند تسلط پیدا کرد.

برای برخی از کارتون های قدیمی تر انیمیشن تنها بخشی از نمایش کلی بود واغلب به گونه ای استفاده می شد که تنها انعکاسی از کل داستان باشد به همین دلیل لذت بردن از آن ها همانطور که در ابتدای تعیین وهدف گذاری شده بودند دشوار است بسیاری از انیمیشن های دوران صامت با هدف پخش موسیقی زنده در کنار آن ساخته شدند. حتی چند ملودی کلاسیک درسری انیمیشن های « مری » شوخی هایی با نقطه هدف پخش موسیقی زنده در کنار آن ساخته شدند حتی چند ملودی کلاسیک در سری انیمیشن های مری شوخی هایی با نقطه ی هدف تماشاگران حاضر در سینما ساخته بودند که هنگام پخش تلویزیون به آن اندازهموثر واقع نمیشوند . برای بینندگان فیلم (گرتی دایناسور) اثر وینسوی مک کی شگفت انگیز است که بدانند این کارتون در اصل بخشی از یک نمایش وودویل (گونه ای از نمایش سرگرم کننده و مفرح که شامل رقص و موسیقی و برنامه ی کمدی و بسیاری هنرهای دیگر میشد ) بوده است در طول اجرا یک بازیگر به نام مک کی ترفندهایی مانند وادار کردن گرتی به خوردن غذایی که برایش پرتاپ میشود و حتی سوار کردن اوبه دوردستها را شبیه سازی کرد البته حتی مک کی نیز در این مورد آینده نگری داشت و یک نسخه ی تجاری سازی شده با پیش گفتار لایو اکشن و میان نویس های اضافه شده ساخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تماس ( کلیک کنید )